در پاییز و زمستان آب‌پرتقال را به سفره صبحانه اضافه کنید!

نوشیدن آب‌پرتقال طبیعی همراه صبحانه جزء توصیه‌های سلامت و تجدیدقوا در پاییز و زمستان است که به مقابله با بیماری‌‌های شایع فصل کمک می‌کند.

به گزارش تازه‌نیوز، پرتقال منبع غنی از ویتامینC است و نوشیدن حداقل ۲ تا ۳ لیوان آب‌پرتقال طبیعی همراه صبحانه برای تامین این ویتامین توصیه می‌شود. البته این نوشیدنی سرشار از آنتی‌اکسیدان است که لیمونوییدها، فلاونوییدها و کاروتنوییدها از جمله آنهاست. همچنین، در پوسته سفید اطراف پالپ‌های پرتقال سلول‌هایی به‌نام هِسپریتین وجود دارد که در کنار دیگر ترکیبات آنتی‌اکسیدانی روند پیری سلول‌ها را به‌تعویق می‌اندازد و در دفع مواد سمی نقش دارد.

نوشیدن آب‌پرتقال تازه همراه صبحانه به کاهش کلسترول بد خون (LDL) کمک می‌کند و از طرفی کلسترول مفید (HDL) را افزایش می‌دهد. البته فشار خون نیز کاهش می‌کند که تاثیر مثبتی در پیشگیری از بروز بیماری‌های قلبی‌عروقی به‌‌خصوص سکته مغزی دارد. آب‌پرتقال به‌دلیل وجود لوتیین و زآگزانتین در تقویت بینایی نیز بسیار مفید است.

پرتقال همچنین تاثیر ضدالتهاب، ضدعفونی‌کننده و تقویت‌‌کننده سیستم ایمنی بدن دارد و به پیشگیری و بهبود بیماری‌های شایع فصول سرد کمک می‌کند. از همین‌رو، توصیه می‌شود برای بهبود سرماخوردگی و گلودرد همراه صبحانه یک لیوان آب‌پرتقال میل شود. مقدار بالای اسیدسیتریک آب‌پرتقال نیز از ایجاد سنگ‌های کلیه در افراد مستعد این مشکل، پیشگیری می‌کند. اسانس‌های طبیعی موجود در آن نیز اثر آرام‌بخش دارد و در بهبود کیفیت خواب و کاهش استرس موثر هستند.

منبع: سلامت

بیشتر بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.