چرا معلمان رتبه‌بندی شدند اما بازنشستگان همسان‌سازی نشدند؟

دو لایحه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و رتبه‌بندی معلمان همزمان در مجلس ارائه و پیگیری شد، ولی فعالان صنفی بازنشستگان ز عدم دائمی شدن همسان‌سازی انتقاد کردند.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از دیدارنیوز، لایحه دائمی شدن همسان‌سازی، فراز و نشیب‌های بسیاری طی کرده اما هنوز به تصویب نرسیده، حسین سوری (فعال صنفی بازنشستگان) در ارتباط با همسان‌سازی و لایحه‌ای که تصویب نشد؛ می‌گوید: رئیس جمهور می‌گوید برای اداره کشور هیچ بن بستی وجود ندارد و همه وزیران و اجزای دولت باید هماهنگ و به گونه‌ای کار کنند که کارشان مکمل یکدیگر باشد. ما بازنشستگان، بعد از سال های مدید که از اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری می‌گذرد، هنوز حقوق‌هایمان ناهمسان با شاغلین است. این در حالیست که ماده ۳۰ قانون برنامه ششم، به صراحت دولت را موظف کرده که بررسی‌های لازم را در این مورد انجام داده و موارد را برای اجرای قانون فراهم نماید. نکته این است که این مورد بایستی قبل از اتمام برنامه ششم صورت گیرد.

او ادامه می‌دهد: به رغم اینکه برای اجرا شدن ماده ۳۰ بازنشستگان مرارت‌ها کشیده‌اند، اینک با گفته رئیس سازمان برنامه و بودجه بن بستی وجود دارد و همین بن بست مانع احقاق حق ما شده است. رئیس سازمان برنامه و بودجه می‌گوید که ما منابع اعتباری نداریم و خلق پول هم نمی‌کنیم. یعنی به صراحت می‌گوید اسکناس چاپ نخواهیم کرد و منبعی هم برای همسان‌سازی نداریم. البته، در مورد رتبه بندی معلمان هم همین حرف‌ها را زد که با واکنش معلمان مواجه و امروز رتبه بندی در شرف اتمام است.

به گفته وی، رتبه بندی با اعتبار ۳۰ هزار میلیاردی دارد تصویب می‌شود اما همسان سازی که اعتبار بسیار کم‌تری از آن نیاز دارد، معطل مانده است.

سوری می‌افزاید: اینک ما بازنشستگان با دو کلام مخالف یکدیگر مواجهیم: رئیس جمهور می‌گوید بن بستی وجود ندارد و رئیس سازمان برنامه و بودجه اظهار می‌دارد که منبعی نداریم و خلق پول هم نمی‌کنیم. در این میان، تکلیف ما بازنشستگان که شاهد تبعیض هستیم، به راستی چیست؟ آیا بن بست وجود دارد و ما به حقمان نمی‌رسیم، یا خیر، بن بستی وجود ندارد و ما هر چه زودتر به حقمان می‌رسیم؟ کدام یک واقعاً درست است؟

2 نظر
  1. ص.م.ن

    سلام ریاست محترم سازمان برنامه و بودجهجناب آقای میرکاظمی اگر منابع اعتبار نیست این ۳۰هزار میلیارد از کجا سر در آورد اگر قرار است اعتراض و واکنش طرحی را به تصویب می‌رساند باید طرح دائمی شدن همسانسازی حقوق بازنشستگان با دو فوریتی‌اش زودتر از تمامی طرح‌های دیگر دولت محترم به تصویب می رسید پس مشکل کجاست مجلس محترم شورای اسلامی تقصیری ندارد چرا که این طرح همسانسازی حقوق بازنشستگان طرحی است که خود دولت آنهم با طرح دو فوریتی تصویب و به مجلس محترم شورای اسلامی ارسال و خود دولت هم سنگ اندازی میکند بنده یکی از بازنشستگانی هستم که نتیجه تحقیقات و دیدارهای حضوری و محسوس و غیره محسوس که خود مسئولین سازمان بازنشستگی نیروهای مسلح در چندین سال بعمل آوردند این است که:این بارنشسته به دلیل اجاره نشینی بیماری خاص عائله زیاد گرفتن کمترین و حداقل حقوق و چندین مشکلات حاد و مهم غیر قابل تحمل حالا به جمله که خود مسئولین به آن رسیده‌اند شما بخدا توجه کنید و تامل فرمائید و جمله این است:بازنشسته مورد نظر در وضعیت معیشتی بسیار بسیاربسیار وخیم و اسفبار بسر می‌برد و زندگی میکند استدعا می‌کنم بصورت فوری به مشکلات بنده رسیدگی و از نمایندگانیکه موافق طرح دائمی شدن همسانسازی حقوق بازنشستگان هستند حماسه دیگری را بیافرینید که همه ما بازنشستگان منتظر خبر خوشحال کننده هستیم آنهم به قید فوریت و اورژانسی که ما برای خودمان ثابت کنیم که آرای ما ارزش دارد و ما بجا انتخاب کردیم و بعدا هم انتخاب خواهیم کرد بنابراین ما بازنشستگان به قید فوریت و اورژانسی خواستاریم این طرح تصویب و اجرا تا در مورد هیچ بازنشسته‌ای همچنین کلماتی صدق نکند من عاجزانه درخواست و خواهش دارم این مطالب به گوش کسانیکه باید برسد برسانید چرکه دیگر باید برسانید که یک وظیفه شد ما همچنان منتظریم اگه خبری شد ما هم می فهمیم عدالت و خیلی چیزها وجود دارد خدا قوت حماسه‌ای دیگر در شرف بوجود آمدن است آنهم توسط نمایندگانی که قبلا حماسه‌هایی خلق کرده‌اند همه بازنشستگان وخانواده‌هایشان ضمن دعا و آرزوی موفقیت و سلامتی قبلا کمال تشکر و قدردانی خودشان را اعلام میکنند.فقط این مطالب یک نظر نیست حرف چندین میلیون بازنشسته و خانوادها‌یشان است که میخواهیم به گوش خیلی خیلی مسئولین محترم برسد.اجرکم عندا…..

    1. ص.م.ن

      سلام باور میکنید که از زمان طرح دائمی شدن همسانسازی حقوق بازنشستگان مطالب و نقل و نبات رسانه‌ها شده است به خدا اعصاب همه‌ی بازنشستگان و خانوادهایشان شده بیائید یکبار برای همیشه این اضطراب و شکنجه و دلهره را به پایان برسانید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.