حمل‌ونقل یک خانه بر روی آب +عکس

خانه دار شدن در وضعیت فعلی بازار شاید کار بسیار دشواری باشد اما برای یک زوج کانادایی پرداخت مبالغ نجومی تنها راهی نبود که آن ها را صاحب خانه رویایی خود می کرد – آن ها باید یک خانه ی کامل را از جا درمی آوردند و آن را تا مکانی ایده آل روی آب می کشیدند.

به گزارش تازه‌نیوز، دنیله پنی و شریک زندگی اش، کرک لاول، چشم شان خانه ی صد ساله ای در شهر کوچک مک آیورز در استان نیوفاونلند ِ کانادا را گرفته بود، گرچه زمینی که خانه در آن قرار داشت مال آن ها نبود. اما پنی و لاول وقتی شنیدند مالکان خانه قصد تخریب ساختمان قدیمی و ساخت یک خانه ی جدید به جایش را دارند، از این فرصت استفاده کردند تا با آن ها وارد معامله شوند. اینگونه شد که پنی و لاول خانه را درسته از جا درآوردند و از وسط خلیج کوچک ۸۰۴ متری آیلندز تا نقطه ی دیگری کشاندند.

پنی می گوید این خانه که «فضای داخل آن حال و هوای خاصی دارد» را مجبور شدند روی آب بکشند. این زوج ابتدا قصد داشتند بعد از بیرون آوردن خانه از جایش، آن را با یک بارکش به محل جدید منتقل کنند اما این کار میسر نشد چون خانه به تیرهای برق منطقه گیر می کرد.

با این حال، گزینه های دیگری هم برای انتقال خانه وجود داشت و این زوج تصمیم گرفتند خانه را ۸۰۴ متر تا آدرس مورد نظر خود از وسط یک خلیج کوچک روی آب بکشانند. البته در دهه ی ۱۹۶۰ کشیدن خانه روی آب تا یک مکان جدید، امر غیرمعمولی برای خانه داران کانادایی نبود، به طوری که حتی صاحبخانه ای موفق شده بود خانه ای را ۲۴ کیلومتر تا مکان دیگری یدک بکشد.

لاول می گوید: «می خواستم ببینم که می شود روی آب کشیدش یا نه. آن ها در دهه ی ۱۹۶۰ این کار را کرده بودند و تجهیزات زیادی هم در اختیار نداشتند. حالا اما با وجود تکنولوژی و تجهیزات مدنیزه شده، با خود فکر کردم چرا که نه.»

به گفته ی لاول، آن ها قابی از جنس فولاد و مجهز به چرخ درست کردند تا با آن خانه را به ساحل انتقال دهند. و برای اینکه خانه بتواند روی آب شناور بماند، این زوج از ۲۸ عدد بشکه ی پلاستیکی و عایقی از جنس استیروفوم استفاده کردند. پنی و لاول هفته ی گذشته خانه را به مکان جدیدش منتقل کردند. آن ها با کمک سه قایق، خانه را از وسط خلیج کوچک آیلندز کشیدند.

پنی می گوید: «با خودمان می گفتیم یعنی روی آب می ماند؟ یا غرق می شود؟»

به گفته ی پنی، آن ها توانستند با کار گرفتن قایق های بیشتر، خانه را با موفقیت از وسط آبراه بکشند.

خانه ی پنی و لاول حالا در جای جدیدی قرار گرفته و پی آن را که در زیرش بسازند دیگر به طور کامل جاگیر می شود.

لاول می گوید: «وقتی خانه به حرکت درآمد، فوق العاده بود.» «یک چیزی بود که مطئنم دیگر دوباره تجربه اش نخواهم کرد.»

منبع: روزیاتو

بیشتر بخوانید:

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.