نارضایتی از ازدواج باعث کاهش طول عمر مردان!

یک ازدواج غیر رضایتمند می‌تواند به طلاق منجر شود اما مطالعه جدید نشان ‌می‌دهد که مردان باید توجه داشته باشند، ماندن در شرایط نامطلوب زندگی همچنین می‌تواند خطر سکته مغزی یا مرگ زودرس را در مردان افزایش دهد.

به گزارش تازه‌نیوز، محقق ارشد، لئو ‌آری و رئیس مرکز بهداشت دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه تل‌آویو گفت: افزایش خطر ازدواج نامطلوب به اندازه مصرف سیگار یا سبک زندگی ناسالم است. مردانی که از ازدواج خود ابراز نارضایتی می‌کردند، در طی سه دهه پیگیری بیش از ۹۴٪ دچار سکته مغزی شده بودند و بر اثر سایر علت‌ها ۲۱٪ احتمال مرگ در آنها وجود داشت. محققان ابراز داشتند که در مقایسه، مصرف سیگار خطر مرگ و میر مردان را ۳۷٪ و سبک زندگی غیرفعال ۲۱٪ افزایش می‌دهد. ارزیابی رضایت زناشویی و فواید برنامه‌های آموزش زناشویی برای زوج‌های جوان باید به عنوان بخشی از استراتژی ارتقاء سلامت برای عموم مردم قابل اجرا باشد.

ارتباط این عوامل با هم در چیست؟ به گفته کارشناسان، مردانی که از ازدواج خود ناراضی هستند و احتمالاً از مشکلاتی مانند افسردگی، اضطراب و استرس رنج می‌برند، همه این عوامل می‌تواند خطر سکته مغزی را در آنها افزایش دهد. همچنین آنها ممکن است با رفتارهای ناسالم مانند مصرف سیگار، خوردن غذاهای ناسالم یا با مصرف دارو، این احساسات را تحمل کنند.

هنگامی که از روابط بین فردی خود احساس خوبی داریم، بنابراین احساس خوشبختی می‌کنیم و رفتارهای سالمی را نیز در پیش می گیریم اما زمانی که از زندگی خود رضایت نداریم، احتمال این که اضطراب بیشتری داشته باشیم و خوابمان را مختل کند و رفتار نامناسب داشته باشیم بیشتر است.

برای انجام مطالعه، لو آری و همکارانش نزدیک به ۹۰۰۰ کارمند مرد در شرکت دولتی و کارمند در یک شهرک را استخدام کردند تا ارزیابی گسترده‌ای از الگوی رفتاری و بهداشتی آنها انجام دهند. سپس تیم تحقیقاتی سلامت این مردان را تا مدت ۳۲ سال پیگیری کردند.

لو آری اظهار داشت، این نتایج مطابق با مطالعات قبلی است که نشان داده است، ازدواج غیر رضایتمند می‌تواند به زندگی زوجین آسیب برساند.
تحقیقی در سال ۲۰۱۹ از مجله علم روانشناسی نشان داد که رضایت از همسر می‌تواند طی یک پیگیری هشت ساله خطر مرگ و میر را ۱۳٪ یا بیشتر از این مقدار کاهش دهد.
مطالعات نشان می‌دهد که برای عموم مردم، تربیت و آموزش زوج‌های جوان در مورد تکنیک‌های مثبت، مهارت‌های ارتباطی و راهکارهای مربوط به والدین ممکن است برای بهبود پایداری در خانواده و افزایش رضایت زناشویی مفید باشد.

لموندا، که هیچ نقشی در این مطالعه نداشت، خاطر نشان کرد که والدین نیز به طور کلی با طول عمر مرتبط هستند. وی گفت: “این احتمال وجود دارد که کسانی که در ازدواج ناسالم هستند کمتر بچه‌دار شوند و یا ممکن است استرس بیشتری در رابطه با فرزندانشان داشته باشند.”

در پایان، این تحقیق اهمیت روابط سالم و نیاز ما به حمایت اجتماعی قوی و ارتباط با کسانی را که دوستشان داریم را روشن می‌کند. ” مطالعه جدید اخیراً در مجله پزشکی بالینی منتشر شده است.

منبع: سلامت

بیشتر بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.