طلا در هفته آینده گران ‌می‌شود؟/ معامله‌گران بازار در انتظار مذاکرات وین

بازار طلا به دلیل مذاکرات پیش‌رو راکد شده است. همین عامل باعث شده که معامله‌گران برای خرید و فروش طلا دست نگه دارند. آیا هفته آینده طلا ارزان می‌شود؟

به گزارش تازه‌نیوز، مذاکرات پیش‌رو سرمایه‌‌گذاران را دچار سردرگمی کرده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد از هفته گذشته تاکنون سرمایه‌گذاران در بازار طلا عقب‌نشینی کردند و تمایلی به خرید و فروش طلا ندارند. گویا معامله‌گران هم منتظر آینده مذاکرات هستند.

فروشندگان طلا می‌گویند خرید و فروش در بازار طلا تقریبا به صفر رسیده است. گویا اکنون تنها کسانی که در روزهای آینده مراسم عروسی دارند، متقاضی هستند و به بازار مراجعه می‌کنند. البته که حجم خرید آنها هم قابل توجه نیست.

معامله‌گران منتظر مذاکرات هستند

رئیس اتحادیه طلای تهران با اشاره به پیش‌بینی خود نسبت به آینده بازار طلا توضیح داد: مذاکرات در آذر جدی می‌شود اما فعلا معامله‌گران بازار هم منتظر نتیجه نهایی مذاکرات هستند. از این‌رو پیش‌بینی می‌شود قیمت طلا در هفته پیش‌رو نوسان شدیدی نداشته باشد یعنی احتمالا قیمت طلا ثابت باقی بماند.

ابراهیم محمدولی به تجارت‌نیوز گفت: در شش روز گذشته تقریبا بازار ارز روند با ثباتی داشته و در این شرایط استقبال مردم نسبت به خرید طلا کمتر می‌شود. فعلا بازار طلا راکد است و چندان خریدار و فروشنده‌ای در بازار وجود ندارد.

او ادامه داد: در طول این هفته علی‌رغم افزایش ۱۱ دلاری انس جهانی اما طلا در بازار ایران روند با ثباتی داشت و در آخرین معاملات با قیمت یک میلیون و ۱۷۱ هزار تومان معامله شد.

حباب سکه در یک هفته گذشته

محمدولی با اشاره به حباب سکه بیان کرد: حباب سکه هم در یک هفته گذشته ۳۰ هزار تومان کاهش یافت و اکنون سکه طرح جدید به قیمت ۱۱ میلیون و ۷۳۰ هزار تومان رسیده است.

هفته گذشته محمد کشتی‌آرای، نایب رئیس دوم اتحادیه طلا گفته بود: تقاضا برای خرید طلا کاهش یافت و سرمایه‌گذاران، طلای آب شده یا سکه نمی‌خرند.

به نقل از تجارت نیوز، آنچه پیداست فعالان بازار منتظر مذاکرات هستند و باید دید با شروع مذاکرات، بازارها به چه سمت و سویی حرکت می‌کند؟

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.