پایان حکومت اردوغان… ترکیه بحران‌زده به کدام سو می‌رود؟

خستگی و بیماری این روزهای اردوغان عادی به نظر نمی‌رسد و شایعات در مورد وضعیت سلامتی او رو به افزایش است…

به گزارش تازه نیوز، محمد طاهری در صفحه شخی خود در توئیتر با شرح جزئیاتی از پرونده شماره جدید ماهنامه تجارت نامه درباره افول اردوغان در ترکیه نوشت:

۱- برای سال‌های طولانی، رجب طیب اردوغان نمونه موفق یک سیاستمدار مسلمان طرفدار توسعه بود و اقتصاددانان وقتی می‌خواستند الگویی از فرآیند نوسازی یک جامعه را نشان دهند، انگشت اشاره را به سمت ترکیه می‌گرفتند.
۲- در سال‌های اخیر، دخالت‌های پر هزینه ترکیه در مسائل کشورهای منطقه، نزاع با اغلب همسایگان و رجزخوانی‌های بی‌دلیل و رفتارهای عصبی و تند اردوغان در برابر منتقدان داخلی و خارجی، باعث تضعیف جایگاه او و افول اقتصاد ترکیه شده است.
۳- نوسازی و توسعه ترکیه بیشتر از همه مدیون تلاش‌های آتاتورک، تورگوت اوزال و رجب طیب اردوغان است. آتاتورک در نوسازی جامعه سنتی ترکیه نقش اساسی داشت، اوزال موفق شد نیروهای مخالف را حول بازار آزاد و باز شدن درهای ترکیه متحد کند و اردوغان ترکیه را در مسیر توسعه قرار داد.
۴-اما اردوغان یک تفاوت مهم با اوزال و آتاتورک دارد، خودش در حال نابود کردن دستاوردهای خودش است. از جمله این‌که به واسطه دخالت‌های زیان‌بار در سیاستگذاری اقتصادی و حضور پرهزینه در اغلب منازعات منطقه‌ای، کشورش را وارد یک بحران جدی کرده است.
۵-همزمان با وخامت شرایط اقتصادی ترکیه، نتایج نظرسنجی‌ها از کاهش محبوبیت حزب عدالت و توسعه و افول جایگاه رجب طیب اردوغان خبر می‌دهند. با تضعیف قدرت او، بحران اقتصاد ترکیه نیز در حال عمیق‌تر شدن است.
۶-اگرچه اردوغان همچنان یک سیاستمدار قدرتمند به شمار می‌رود، اما بسیاری احتمال می‌دهند روزهای خوبش رو به پایان است. خستگی و بیماری این روزهای اردوغان عادی به نظر نمی‌رسد و شایعات در مورد وضعیت سلامتی او رو به افزایش است. با تضعیف اردوغان،ترکیه به کدام سو می‌رود؟
4 نظر
  1. مرد

    اتحاد اسرائیل اذربایجان وترکیه جدای از انکه به هدف اشغال ایران است برای هدف اصلی اسرائیل برای اشغال اروپاست وهدف اصلی این سه کشوراشغال اروپاست این سه کشور سودای کشور گشایی دارند ولقمه هایی را هم که برداشته اند گنده تر از دهانشان است.ولی کم کم دارند به اهداف خودشان می رسندو ریزه خواری می کنند امروز اشغال ارمنستان فردا اشغال ایران وپسون فردا اشغال یونان که الان هم می بینید اردوغان یهودی سودای حمله به یونان را دارد.البته نقشه این کشورگشایی ها را اسرائیل بی سرزمین به اذربایجان وترکیه حمال می دهد هدف اصلی اسرائیل اشغال ایران نیست واشغال ایران هدف جانبی اسرائیل بوسیله سگ پادوش اذربایجان است. هدف اصلی ونهایی اسرائیل اشغال وفتح اروپا ست وانتقام هولوکاست را از اروپاییها می خواهد بگیرد.اسرائیل هیچ وقت کوره هایی ادم سوزی یهودیان توسط هیتلر واردوگاههای کار اجباری یهودیان در اروپا واخراج یهودیان از اروپا به فلسطین را فراموش نمی کند وبه شدت دنبال انتقام از اروپاست واسرائیل کینه ودشمنی عمیقی از اروپاییها دارد واروپاییها هم این را خوب می دانند والان که اسرائیل قدرت ونفوذ ومتحد در منطقه پیدا کرده به شدت به دنبال انتقام از اروپاست.البته اسرائیل برای اشغال اروپا مرتبه اول از سوریه شروع کرد وداعشی ها را حمال خود کرد که به زعم خود بتواند سوریه را بگیرد تا به اروپا وهدف اصلیش نزدیک شود منتهی تیرش به سنگ خورد والان این دو کشور حمال اذربایجان وترکیه را سپر سودای فتح اروپا کرده واسرائیل باهمه کشورهای منطقه متحد شده وحمالهایی مثل اذربایجان وترکیه وعربستان وامارات ودیگر حمالها دارد که در هر جنگ نیابتی با اروپا وخواسته اسرائیل جان فشانی می کنندمثل داعشی ها ی احمق که درحقیقت برای اسرائیل جانفشانی می کردند.ایران نباید در این بازی شرکت کندوخودش را درگیر جنگ با اذربایجان کند ووزارت خارجه ایران باید با زیرکی وسیاست اروپا وامریکا را از این نقشه شوم اسرائیل خبر دار کند تا این احمقها جلو اسرائیل واذربایجان وترکیه که دشمن خونی اروپا وعلی الخصوص المان وانگلیس هستند را بگیرند وایران باید امریکا واروپا را به جان این سه کشور حمال وفتنه گر بیاندازد وانها را به هم مشغول کند وفتنه انها را بوسیله امریکا واروپا در هم بشکندوخودش در خانه بنشیند و نظاره کندوبه احتمال زیاد اسرائیل به زودی توسط امریکا واروپا محو ونابود خواهد شد مثل بلایی که امریکاییها سر صدام که حمال انها بود دادند. چنین سناریویی امریکا واروپا برای اسرائیل به زودی پیاده خواهند کرداین اخلاق سیاسی امریکا واروپاست که کشوری که از او حمایت می کنند اگر برای انها شاخ شود به یک بهانه من دراوردی محو ونابودش می کنند.برای سرکوب ترکیه هم امریکا گزینه ای سرسخت اتتخاب کرده که این فرد که فردی نظامی است کشور ترکیه را نابود خواهد کرد وان فرد مهره امریکا واروپاست وامریکا واروپا این فرد نظامی را به شدت حمایت نظامی می کنند ودر یکی از کشورهای منطقه ونزدیک به ترکیه این فرد نظامی با حمایت امریکا واروپا کودتا خواهد کرد وبر ان کشور مستقر خواهند کرد ورئیس یک کشور خواهد شد برای نابودی کشور ترکیه مثل استقرار طالبان در افغانستان واز ترک جماعت این فردنظامی یک نفر هم باقی نخواهد گذاشت.بشینید وتماشا کنید.این خط واین هم نشان.

  2. علی

    اردغن مزدور اسرائیل ونوکر امریکا و مخالف جبهه مقاومت بود

  3. رضا

    ما بحران زده ایم یا ترکیه؟اگر کلاهمون رو قاضی کنیم معلومه چه کشوری بحران زده است ،اگر بد همسایه ات را بخواهید خودت به اونروز میوفتی.

  4. مش حسن

    بیچاره از بس امریکا ازش بارکشی کرد آخرش برید و ذلیل شد!!!

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.