تماشای مرگ عزیزانمان، افتخارآمیز نیست!

من فقط این را می فهمم که آنچه با آن روبرو هستیم اسمش”عزت” نیست. تماشای مرگ عزیزان مان بی آنکه بتوانیم برایشان کاری کنیم افتخار نیست.

به گزارش سرویس خبر ویژه تازه نیوز، محمد مهاجری، روزنامه‌نگار و فعال سیاسی اصولگرا با انتشار مطلبی در کانال شخصی‌اش نوشت:

۱. دخترجوانی مبتلا به سرطان است. هر دو هفته باید دو آمپول تزریق کند که قیمتش در بازار قاچاق 39 میلیون تومان است.

از برادر عزیزی که امکان بررسی موجودی داروخانه ها را داشت استمداد کردم، معلوم شد چنین دارویی در سیستم دولتی وجود ندارد.

به هر زحمتی بود والدین دختر جوان برای این هفته پول را جور کردند. تا دوهفته دیگر هم خدا بزرگ است. شاید آپارتمان محقر و نسبتا ارزان شان را بفروشند و بخشی از آن را خرج دارو کنند.

۲. دوست عزیزی که چندسال پیش در دانشگاه علوم پزشکی تبریز دیدمش، الان پرستار است و در شبکه بهداشت و درمان رامهرمز کار می کند.

دیشب زنگ زده بود که فلانی! اینجا 750 نفر کادر درمان، حتی لنگ دستکش و ماسک هستند چه برسد به گان و دیگر لوازم. و اگر حرفت را کسی گوش می کند بگو که پرستاران اینجا حال خوشی ندارند و بی وسیله، به سختی می توانند کار کنند.

فهم اینکه چرا این اتفاقات دارد می افتد و گلهای مردم پرپر می شوند، سخت نیست. دولتی ها می گویند تحریم دلیلش است و مخالفان دولت اسمش را می گذارند بی کفایتی مسئولان.
هرکدام درست بگویند نه برای دخترسرطانی آمپول می شود، نه برای پرستار رامهرمزی، ماسک.

من فقط این را می فهمم که آنچه با آن روبرو هستیم اسمش”عزت” نیست. تماشای مرگ عزیزان مان بی آنکه بتوانیم برایشان کاری کنیم، افتخار نیست.
و بدتر از همه، اینکه کسی گوشش به این حرفها بدهکار نیست، معنایش حکمرانی خوب نیست.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.