روش‌های خودمراقبتی بعد از حمله قلبی را بدانید

اگر دچار حمله قلبی شدیم باید بیشتر به خودمان و سلامتی قلب‌مان توجه کنیم و بعد از حمله قلبی شیوه های جدیدی را برای زندگی کردن در پیش بگیریم.

به گزارش تازه‌نیوز، بهبودی پس از حمله قلبی فرآیندی است که خیلی بیشتر از زمان ترخیص از بیمارستان ادامه می‌یابد. انجام این مراحل می‌تواند به شما کمک کند هم از نظر جسمی و هم از نظر عاطفی بهبود پیدا کنید.

• برنامه دارویی خود را دنبال کنید.

 ممکن است کمی طول بکشد تا به مصرف منظم داروها عادت کنید، ابداع سیستمی برای کمک به یادآوری می‌تواند آن را تبدیل به یک عادت کند.

• در توانبخشی قلبی شرکت کنید

 این برنامه برای بهبود سلامت قلب از طریق تمرینات ورزشی تحت نظارت پزشکی، آموزش رژیم غذایی و سایر مدیریت خطرات طراحی شده است. همچنین نحوه مقابله با استرس را آموزش می‌دهد، بنابراین می‌تواند از افسردگی و اضطراب پس از حمله قلبی نیز جلوگیری کند.

• اجازه دهید غمگین شوید

 معمولاً پس از یک حمله قلبی، کمی روند سوگواری را پشت سر می‌گذاریم – انکار، عصبانیت، کشمکش و پذیرش. به همین دلیل است که یک سیستم پشتیبانی کلیدی برای احساس بهتر لازم است. شامل خانواده و دوستان و همچنین سایر افرادی است که تحت توانبخشی قلبی قرار می‌گیرند، می‌شود. زیرا آنها نیز دچار حمله قلبی یا سایر رویدادهای مهم قلبی شده‌اند و احساس شما را درک می‌کنند.

• اعداد خود را بدانید

مطلع بودن می‌تواند به شما کمک کند تا ببینید در حال حاضر کجا هستید و از نظر سلامت قلب باید در کجا باشید. دانستن اعداد کلسترول و فشار خون می‌تواند به شما کمک کند با پزشک خود در ارتباط باشید. همچنین اگر دیابت دارید، خوب است شاخص توده بدنی (BMI) و اعداد A1C خود را بدانید.

• با پزشک خود صحبت کنید

اگر در بهبودی خود با مشکل مواجه هستید، پزشک باید بداند. همچنین از پرسیدن سوالات در مورد برنامه درمانی خود نترسید. اگر با پزشک خود همکاری کنید، نتایج بهتری خواهید گرفت. فقط نگویید «بله، خانم» یا «نه، آقا».

• هر گونه تغییر سبک زندگی توصیه شده را انجام دهید

هر فردی که دچار حمله قلبی شده است متفاوت است. برای مثال، اگر سیگاری نیستید، نیازی به ترک سیگار ندارید، اما ممکن است از ملاقات با یک متخصص تغذیه سود ببرید. 

• علائم هشدار دهنده منحصر به فرد خود را برای حمله قلبی بشناسید و آنها را با عزیزان خود به اشتراک بگذارید

حتی زمانی که تغییرات سالمی ایجاد می‌کنید، خوب است که برای حمله قلبی دیگر آماده باشید.

علائم می‌تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد، و برای هر فرد، معمولاً هر بار یکسان است. بنابراین اگر با اولین حمله قلبی خود دچار فک درد شدید، اگر دومین حمله قلبی داشته باشید، احتمالاً دوباره دچار درد فک خواهید شد. به عزیزان خود اطلاع دهید که در اولین حمله چه علائمی داشتید، بنابراین اگر دوباره این علائم را نشان دادید، می توانند بلافاصله با اورژانس تماس بگیرند.

منبع: سلامت

بیشتر بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.