بایدن به طرز بی‌سابقه‌ای در برابر ایران کوتاه آمده

رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در سخنرانی‌اش در کنفرانس سالانه ائتلاف جمهوری خواهان یهودی از سیاست‌های جو بایدن از جمله در قبال ایران انتقاد کرد.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از عصرایران، دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا و مایک پنس، معاون اول او در دوران ریاست جمهوری اش در یک سخنرانی در کنفرانس سالانه ائتلاف جمهوری خواهان یهودی از رژیم صهیونیستی حمایت کرده و از دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به خاطر «پشت کردن» به این متحد آمریکا انتقاد کردند.

ترامپ در این سخنرانی که به صورت ویدیویی از پیش ضبط شده در این کنفرانس پخش می شد، مطرح کرد: اتحاد میان آمریکا و اسراییل هیچ گاه به آن اندازه قوی نبود. تحت رهبری من، ما پایتخت دائمی اسراییل را به رسمیت شناختیم و سفارت آمریکا در بیت المقدس را باز کردیم. ما همین طور حاکمیت اسراییل بر بلندی های جولان را به رسمیت شناختیم. ما نماینده ویژه ای برای مبارزه با بلای یهودی ستیزی تعیین کردیم و از شورای فاسد و ریاکار حقوق بشر سازمان ملل خارج شدیم که به طرز شرم آوری ضد آمریکا و اسراییل تعصب می ورزد، خارج شدیم.

رئیس جمهور پیشین آمریکا علاوه بر این گفت که شاید مهم تر از همه این بوده که از آن چه توافق هسته ای غیرمنصفانه و یک طرفه ایران می‌خواند، خارج شدیم و سخت‌ترین تحریم ها را بر حکومت آن اعمال کردیم.

او درباره روابط آمریکا با اسراییل در دوره ریاست جمهوری خودش گفت: هیچ رییس جمهوری دوستی به آن خوبی برای اسراییل نبوده است و من بسیار به آن مفتخرم.

ترامپ با متهم کردن دولت فعلی و «دموکرات های چپ رادیکال» به فعالیت «نظام مند و عامدانه» در راستای «از بین بردن تمامی دستاوردهای ما» بایدن را به این متهم کرد که «به طرز بی سابقه ای» در برابر ایران و در برابر «امنیت اسراییل» کوتاه آمده است.

رئیس جمهور پیشین آمریکا در ادامه و با اشاره ضمنی به جنگ غزه در مه ۲۰۲۱ و بدون ارائه جزئیاتی درباره نقش ایران در این زمینه، مدعی شد: ضعف بی سابقه(بایدن) در قبال حکومت ایران محرک مستقیم حمله موشکی به غیرنظامیان اسراییلی شد؛ هزاران موشک پرتاب شد».

مایک پنس هم انتقادهای ترامپ را بازتاب داده و در سخنرانی اش در این کنفرانس که در لاس وگاس برگزار می شد، جو بایدن را متهم به «پشت کردن به اسراییل» و «تامین مالی حاکمیت فلسطین» متهم کرده و گفت او «قصدش برای بازگشت به توافق هسته ای را اعلام کرده» و برنامه دارد «یک کنسول گری برای مردم فلسطین در بیت المقدس باز کند».

پنس، این اقدامات را اقداماتی بسیار بد تلقی کرد و گفت زمان آن فرا رسیده است کنگره باید در این زمینه وارد عمل شود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.