وزیر خارجه عربستان ایران را خطرناک‌ترین تهدید برای کشورهای عربی خواند!

وزیر امور خارجه عربستان با طرح ادعای تکراری علیه کشورمان گفت که اقدامات ایران خطرناکترین تهدید برای کشورهای عربی است.

به تازه‌نیوز و به نقل از ایسنا، فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان امروز چهارشنبه در صدوپنجاه وچهارمین نشست عادی اتحادیه عرب که در سطح وزرای خارجه برگزار شد گفت: از کشورهای عربی می خواهیم که به طور جدی در مقابل تمام دخالت های خارجی در امور داخلی کشورهای عربی بایستند و اجازه ندهند که سرزمین هایشان به میدانی برای اجرای پروژه های دیگران و گسترش سلطه و نفوذ آن ها تبدیل شوند.

وی تاکید کرد که جهان عرب در شرایط امنیتی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی بسیار حساس و پیچیده ای به سر می برد و این مساله نیازمند همکاری های مشترک عربی است.

فیصل بن فرحان در ادامه مدعی شد: خطرناک ترین تهدیدی که کشورهای عربی با آن مواجه هستند رفتارهای ایران است.

وزیر امور خارجه سعودی مدعی شد: ایران با تهدید امنیت و ثبات کشورهای عربی قوانین و معاهدات بین المللی را نقض کرده است و علاوه بر دخالت در امور داخلی کشورهای عربی از شبه نظامیان مسلح حمایت می کند.

وی تاکید کرد: از جامعه بین المللی می خواهیم که برای توقف حملات موشکی و پهپادی حوثی های یمن که مورد حمایت ایران هستند، تلاش بیشتری انجام دهند.

به گزارش ایسنا، این ادعاها در حالی مطرح می شود که جمهوری اسلامی ایران بارها دست دوستی به سوی کشورهای عربی به ویژه عربستان دراز کرده است اما دولت سعودی که به وعده‌های آمریکا دل خوش کرده است هیچ گاه حاضر به مذاکره جدی برای حل مشکلات و اختلافات منطقه‌ای نبوده است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.