این اشتباهات را هنگام شستن صورت انجام ندهید

شستن صورت به نظر بعضی افراد یکی از کارهای بی‌اهمیت و روزانه است که فقط باید طبق عادت انجام شود. با این‌حال وقتی که این موضوع را با جدیت بررسی می‌کنیم، معلوم می‌شود که بسیاری از افراد به‌هیچ‌وجه در شستن صورت‌شان عملکرد درستی ندارند.

به گزارش‌تازه‌نیوز، اگر شما هم به تحریکات پوستی مداوم، جوش‌های پوستی یا انسداد روزنه‌های پوستی دچار شده‌اید، به احتمال زیاد باید در درجه اول روند شست‌وشوی صورت خودتان را بررسی کنید. در این مطلب با چند مورد از اشتباهات رایج در شست‌وشوی صورت آشنا خواهید شد که با تغییر یا جبران آنها می‌توانید به ارتقای سلامت پوست صورت‌ کمک کنید.

۱. محصولات آرایشی را به‌درستی پاک نمی‌کنید  

آماده شدن برای خواب شبانه در وضعیتی که محصولات آرایشی هنوز روی پوست صورت هستند، یکی از بزرگ‌ترین اشتباهاتی است که پیامدهایی مانند چین‌وچروک‌های پوستی زودرس و جوش‌های مختلف دارد.

آیا می‌دانستید که اگر صورت خودتان را به‌درستی نشویید و ذرات باقیمانده از ترکیبات آرایشی کاملا پاک نشوند، همچنان دچار تحریکات پوستی خواهید شد؟ بنابراین از بالم‌ها یا روغن‌های پاک‌کننده برای این کار کمک بگیرید تا سرسخت‌ترین ترکیبات آرایشی هم از پوست جدا شوند و بعد از پاک‌کننده‌ها یا شوینده‌های برپایه آب استفاده کنید تا پوست صورت کاملا تمیز شود.

۲. به نوع پوست خودتان توجه نمی‌کنید 

محصولاتی که عملکرد خوبی برای دوستان‌تان داشته‌اند، لزوما در همه موارد برای شما مناسب نیستند. اما چرا؟ چون انسان‌ها دارای انواع پوستی مختلفی هستند و در روندهای مراقبت از پوست، از جمله شستن صورت، باید متناسب با نوع پوست خودشان تصمیم‌گیری کنند. بنابراین اگر پوست کسی به لکه‌های خشک دچار شده باشد یا پوست کسی مستعد ابتلا به آکنه باشد، باید در انتخاب شوینده‌های مخصوص صورت هم به این مشکلات توجه کند. پس همیشه فرمولاسیونی را انتخاب کنید که با ویژگی‌های پوست و مشکلات پوستی شما سازگاری داشته باشد. برای مثال، پاک‌کننده‌های بر پایه فوم عملکرد خوبی برای پوست‌های چرب دارند، درحالی که پاک‌کننده‌های بر پایه کرم برای پوست‌های حساس مناسب هستند.

۳. در شست‌وشوی صورت زیاده‌روی می‌کنید 

در حالت ایده‌آل، روزانه باید دو بار پوست صورت را بشویید. با افزایش تعداد دفعات شست‌وشوی صورت، چربی‌های طبیعی پوست را از بین می‌برید و درنتیجه یکی از این دو مشکل را به‌وجود می‌آورید: یا پوست را به ترشح بیش‌از‌حد چربی وادار می‌کنید یا باعث می‌شوید که پوست‌تان شدیدا خشک شود. صورتتان را یک بار در ساعات صبح پس از بیدار شدن و یک بار در ساعات شب پیش از خوابیدن بشویید. برای این کار هم باید از آب ولرم کمک بگیرید و از فشار دادن پوست صورت موقع خشک کردن آن با حوله خودداری کنید.

۴. انتظار دارید که سریعا به نتیجه نهایی برسید 

نتایج استفاده صحیح از محصولات پاک‌کننده به‌مرور زمان نمایان می‌شود. بنابراین نباید انتظار داشته باشید که یک‌شبه به نتیجه نهایی برسید. برای به‌دست‌آوردن بهترین نتایج باید یک برنامه شست‌وشوی استاندارد و کامل را در درازمدت دنبال کنید.

منبع: سلامت

بیشتر بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.