ارز ۴۲۰۰ تومانی دارو حذف نمی‌شود

وزیر بهداشت گفت: در ارتباط با اجرای ارز ۴۲۰۰ تومانی به دلیل وضعیت اقتصادی مردم چاره‌ای نداریم همین ارز را نگه‌ داریم و اگر الان آن را لغو کنیم از فردای آن روز، دارو گران و فشار مضاعفی به مردم و بیماران وارد می‌شود.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از روزنامه ایران، وزیر بهداشت درخصوص حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی دارو به دلیل قاچاق معکوس دارو از کشور عنوان کرد: در ارتباط با اجرای ارز ۴۲۰۰ تومانی به دلیل وضعیت اقتصادی مردم چاره‌ای نداریم همین ارز را نگه‌داریم و اگر الان آن را لغو کنیم از فردای آن روز، دارو گران می‌شود و فشار مضاعفی به مردم و بیماران وارد می‌شود.

عین‌الهی بیان کرد: گاهی فکر منطقی داریم ولی در عمل نمی‌توانیم آن را اجرایی کنیم. لازم است برای آن کار شود تا در آینده روی آن فعالیت کنیم؛ الان این کار امکان‌پذیر نیست و بخصوص برای کسانی که بیماری مزمن دارند فشار زیادی خواهد داشت. این موضوع برای کسی که به طور مزمن دارو مصرف می‌کند سنگین و فلاکت بار است و باید تمام زندگی‌اش را بفروشد که بتواند دارو بخرد. در این شرایط الان نمی‌توانیم این ارز را برداریم و باید شرایط را حفظ کنیم مگر اینکه منابع از سوی بیمه‌ها و… تأمین شود تا به مردم فشار نیاید. ارز دارو درست مثل قضیه بنزین است و همان‌طور که نمی‌توان بنزین را آزاد کرد حذف ارز دارو نیز امکانپذیر نیست.

وی افزود: ارز دارو، بیت‌المال است و هر خلافی در آنجا خط قرمز ماست. در چند هفته آینده افرادی که ارز دولتی گرفته و به صورت آزاد کار کرده‌اند، قطعاً به مردم معرفی می‌شوند. در چند هفته آینده خواهید دید که افرادی که ارز دولتی گرفته و به صورت آزاد کار کردند، قطعاً به مردم معرفی می‌شوند. ارزی که به دارو داده می‌شود را به عنوان بیت‌المال دانسته و حق مردم می‌دانیم و هر خلافی در آنجا خط قرمز ماست.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.