کره جنوبی ایران را دور زد با کشورهای عربی توافق کرد!

کشورهای شورای همکاری خلیج فارس به دنبال امضای توافقنامه تجارت آزاد با کره جنوبی هستند، برخی کارشناسان معتقدند افزایش واردات کالا از سئول، موازنه را به سود این کشور و زیان اقتصادهای عربی منطقه رقم خواهد زد.

به گزارش تازه‌نیوز، تارنمای «الخلیج آنلاین» امارات در بخشی از گزارش خود درباره اهمیت توافق تجارت آزاد میان کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و کره جنوبی نوشت، شورای همکاری در بیانیه سوم نوامبر خود اعلام کرد که با کره جنوبی توافقی را برای از سرگیری تجارت آزاد میان کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و کره جنوبی امضا کرده است. «نایف بن الحجرف» دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس و «یو هان کو» وزیر اقتصاد کره جنوبی این توافقنامه را امضا کرده اند.

به نوشته این روزنامه، کشورهای شورای همکاری خلیج فارس با امضای توافق نامه تجارت آزاد با کره جنوبی امیدوارند روابط اقتصادی پایداری را سئول برقرار کنند. اساس روابط کشورهای شورای همکاری خلیج فارس با کره جنوبی را تقاضای سئول به انرژی و نیاز کشورهای عربی شورای همکاری خلیج فارس به مهارت های کره در عرصه های مختلف تشکیل می دهد. با توجه به اینکه انرژی در این روابط موضوع اساسی است دو طرف برای اجرایی سازی ابتکار عمل های مختلف در حوزه انرژی های پاک تمرکز می کنند. همچنین دو طرف در زمینه برنامه های هوافضا، فناوری اطلاعات، توسعه زیر ساخت ها، امنیت و بهداشت و آموزش همکاری خواهند کرد.

تحریریه گزارش داد: تارنمای الخلیج آنلاین در بخشی از گزارش خود آورد: طی دو دهه گذشته آمار و ارقام تجارت میان کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و کره جنوبی افزایش یافت و این رقم در سال ۲۰۱۹ به حدود ۶۷.۲ میلیارد دلار رسید. نفت و گاز مهمترین واردات کره جنوبی از کشورهای شورای همکاری خلیج فارس است. این در حالی است خودرو، دستگاه های الکترونیکی، تجهیزات زیر بنایی از مهمترین واردات کشورهای شورای همکاری خلیج فارس از کره جنوبی است.

«وسام الکبیسی» پژوهشگر مسائل اقتصادی در این زمینه به تارنمای الخلیج آنلاین گفت توافق تجارت آزاد میان کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و کره جنوبی برای کشورهای عربی به دور از مخاطرات نیست. بعید نیست که این توافق زیان هایی برای اقتصاد کشورهای شورای همکاری خلیج فارس داشته باشد. افزایش واردات کالا از کره جنوبی و نبود موازنه در این زمینه سبب می شود که این توافقنامه ها به سود کره جنوبی رقم بخورد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.