ژاوی نیامده در بارسلونا گرد و خاک به پا کرد!

ژاوی برای درست کردن اوضاع باشگاه بارسلونا، قوانین سفت و سختی را وضع کرده و از روز اول نیز بر اجرای آن‌ها اصرار دارد.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از خبررزشی، ژاوی در مراسم معارفه خود به طور واضح دو محور اصلی برنامه کاری خود در بارسلونا را توضیح داد: «نظم و تلاش». برای رسیدن به این هدف مهندس بارسلونا  قوانینی را مشخص کرده که بر اساس تجربیات خود به عنوان بازیکن و مربی کسب کرده است.

او برای ایجاد نظم ۱۰ دستور مهم را در بدو ورود به باشگاه در نظر گرفته و از همه خواسته که این قانون‌ها را به طور کامل مد نظر داشته باشند.

۱- بازیکنان یک ساعت و نیم قبل از تمرین

تا پیش از این، بازیکنان بارسلونا برای حضور در رختکن تیم، از نظر زمانی راحت بودند و با توجه به اینکه تمرین ساعت ۱۱ صبح شروع می‌شد، سختگیری خاصی بابت زمان ضور انها وجود نداشت. قبلاً تا نیم ساعت یا ۲۰ دقیقه قبل از شروع تمرین هم مجاز بود اما حالا بازیکنان باید یک ساعت و نیم قبل از تمرین در محل مجموعه تمرینی بارسا حضور داشته باشند. هدف از این کار این است که بازیکنان با آرامش صبحانه بخورند و برای آماده شدن هم زمان کافی داشته باشند. ضمن اینکه کادر فنی برای صحبت‌های انفرادی با بازیکنان و گوشزد کردن برخی نکات به آن‌ها نیز این زمان را در نظر گرفته‌اند.

۲- کادر فنی دو ساعت قبل از تمرین

ژاوی برای خودش و کادرفنی‌اش هم قوانین سفت و سختی در نظر گرفته تا به نوعی الگوی بقیه اعضای تیم باشد. او و دستیارانش باید ۱۲۰ دقیقه یعنی دو ساعت قبل از تمرین. هدف این است که وقتی بازیکنان وارد محل تمرین می شوند همه چیز برای آن‌ها آماده باشد.

۳- ناهار در کمپ باشگاه

رژیم‌های غذایی متفاوت دیگر تمام است. روزنامه آ اس اسپانیا نوشته که همه بازیکنان از سه‌شنبه این هفته باید ناهار را در مجموعه تمرینی تیم و زیر نظر متخصصان تغذیه باشگاه بخورند. یک رژیم مناسب برای همه می‌توان تباعث کاهش جلوگیری از مصدومیت‌ها و افزایش آمادگی بدنی بازیکنان شود.

۴- جریمه ها در راه است

از زمان لوئیس انریکه، جریمه بازیکنان بابت بی‌انضباطی‌های کوچک، جدی و خیلی مهم حذف شده است با این استدلال که فوتبالیست‌ها به قدر کافی حرفه‌ای هستند که بدانند چگونه باید رفتار کنند. شاید این برخورد در یک حالت ایده‌آل مناسب باشد اما ژاوی شرایط فعلی تیم را ایده‌آل نمی داند. ضمن اینکه او تجربه کار با فرانک ریکارد که قوانین را راحت می گرفت و همچنین گواردیولا که قوانین انضباطی و اخلافی سفت و سختی را در نظر گرفته بود، دارد و می‌داند بهترین تصمیم برای این شرایط چیست.

۵- افزایش پلکانی جریمه ها

جریمه‌ها با یک روند مشخص تعیین می‌شود. به این معنی که اگر بازیکنی دیر به تمرین برسد جریمه او سبک و حدود ۱۰۰ یورو است، اما اگر این کار تکرار شود جریمه او به ۲۰۰ می‌رسد و بار سوم به ۴۰۰ یورو افزایش می‌یابد و به همین ترتیب به صورت پلکانی در صورت تکرار، جریمه‌ها افزایش خواهد یافت. این جریمه‌ها در زمان لوئیس انریکه گاهی به ۶۰۰۰ یورو هم رسید.

۶- زود به خانه بروید

وقتی دو روز تا بازی تیم زمان باقی ماند هاستف بازیکنان حق ندارند دیر به خانه خود بروند و این کار را مثلا در نیمه شب انجام دهند. بازیکن باید بداند که موظف است در بهترین شرایط ممکن در روز مسابقه حاضر باشد و یکی از غیرقابل بحث‌ترین قوانین این است که زندگی منظمی خارج از محیط تمرین داشته باشد و در زمان نزدیک به مسابقه این مراقبت و نظم باید بیشتر شود.

۷- شایسته سالاری

به اندازه‌ای بازی می‌کنید که در تمرین خوب باشید و شایسته‌سالاری تنها راه موفقیت است. فقط آن‌هایی که در تمرینات عالی باشند و کسانی که بیشترین تعهد به کار را از خود نشان دهند، می‌توانند در ترکیب اصلی به میدان بروند. بقیه به نیمکت خواهند نچسبید و در بدترین حالت از فهرست روز بازی خط خواهند خورد.

۸- کنترل فعالیتهای غیرورزشی

فوتبالیست‌ها ممکن است جنبه های غیرفوتبالی نیز در زندگی خود داشته باشند اما اگر این موارد قرار باشد بر عملکرد آن‌ها تاثیر بگذارد، مثلاً نیاز باشد برای کارهای خود مسافرت‌های طولانی بروند یا وقت زیادی صرف کنند، باید تحت نظارت کادر فنی کارهای خود را انجام دهند. بازیکن نمی توند مسافرت‌های شخصی در ساعت‌های طولانی در طول فصل داشته باشد بدون اینکه از مربی تیم اجازه بگیرد.

۹- تفریحات پرخطر ممنوع

دیگر بازیکنی حق ندارد به اسکیت سواری یا سوار شدن به موتورهای برقی بپردازد. این نوع فعالیت‌ها ممنوع است و با جرایم سنگینی مواجه خواهد شد چون خطر زیادی برای سلامت بازیکنان دارد. در صورت سرپیچی از این قانون، بازیکنان متخلف با دپارتمان حقوقی باشگاه مواجه خواهند شد چون این کار به نوعی سرپیچی از مفاد قرارداد آن‌ها نیز به حساب می‌آید.

۱۰- رفتار مناسب

بازیکنان جزو اساسی و محوری باشگاه هستند و به همین دلیل باید به عنوان الگو مطرح باشند و رفتار درستی داشته باشند. رفتار مناسب با هواداران باید همیشه مد نظر باشد و از برخوردهای تند و زننده باید پرهیز شود. در طول سفرها بازیکنان باید همه قوانین را رعایت کنند و در زمینه اخلاقی نیز طوری رفتار کنند که اعتبار باشگاه بارسلونا در همه حال حفظ شود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.