یک استقلالی رکورددار گلزنی در تیم ملی شد!

کارنامه ضعیف لبنان مقابل تیم ملی فوتبال کشورمان مشخص می کند این تیم در طول ۲۵ سال گذشته تنها دو بار موفق به گلزنی به ایران شده است.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از خبرورزشی، شاگردان دراگان اسکوچیچ پنجشنبه بیستم آبانماه جاری باید در شهر بیروت به مصاف تیم لبنان بروند تا آخرین دیدار دور رفت مرحله پایانی مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را هم برگزار کرده باشند. بررسی کارنامه رویارویی های این دو تیم بیانگر وضعیت برتر تیم کشورمان مقابل این حریف دارد.

یازدهمین رویارویی

تیم‌های ملی فوتبال ایران و لبنان تاکنون ۱۰ بار در چارچوب مسابقات مختلف به مصاف هم رفته اند. اولین دیدار این دو تیم بیست و سوم آبان ماه سال ۱۳۷۵ تقریبا ۲۵ سال پیش و در قالب یک بازی دوستانه در شهر بیروت برگزار شد. آن مسابقه با نتیجه صفر بر صفر به پایان رسید و حالا ۲۵ سال پس از آن تاریخ تیم ملی فوتبال کشورمان باید باز هم در آبان و این بار در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ بار دیگر در بیروت و در ورزشگاه شهرداری صیدا به مصاف این تیم برود.

کفه سنگین ترازو به سود ایران

از ۱۰ دیدار برگزار شده از سال ۷۵ تا ۱۳۹۲ بین تیم های ایران و لبنان ملی پوشان کشورمان تاکنون در هشت بازی مقابل حریف لبنانی شان به برد دست یافته اند، در یک بازی با این تیم مساوی کردند و تنها در یک بازی در ۲۱ شهریور ۱۳۹۱ در مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل شکست خوردند. دیداری که در بیروت و ورزشگاه کمیل شمعون برگزار شد. ترکیب ایران در آن دیدار عبارت بود از سیدمهدی رحمتی، حسین ماهینی، هادی عقیلی، پژمان منتظری، پژمان نوری( ۴۶- احسان حاج صفی)، جواد نکونام ، علی کریمی، محمد نوری، محمدرضا خلعتبری(۶۸-محمد غلامی)، مسعود شجاعی و کریم انصای فرد (۴۶-محمد قاضی).

گلزنان ایران تیم ملی فوتبال کشورمان

ایران در ۱۰ بازی گذشته خود مقابل لبنان با میانگین ۲.۷ گل در هر بازی، آمار ۲۷ گل زده را بر جای گذاشته است. جواد نکونام کاپیتان اسبق استقلالی تیم ملی با ۷ گل زده بهترین گلزن ایران مقابل تیم ملی لبنان بوده است. پس از او علی دایی با ۶ گل، رضا قوچان نژاد با ۴ گل، علیرضا نیکبخت واحدی و حمید استیلی هرکدام با ۲ گل و اشکان دژاگه، امیرحسین صادقی، محمدرضا خلعتبری، یحیی گل محمدی، علی کریمی(پرسپولیس) و کریم باقری هر کدام با یک گل زده جدول گلزنان ایران به لبنان را تشکیل می‌دهند.

آمار جالب گل‌های زده لبنان

حریف پنجشنبه تیم ملی فوتبال کشورمان در طول ۲۵ سال گذشته و در ۱۰ بازی رو در رو مقابل ایران تنها دو بار موفق به باز کردن دروازه تیم ملی‌مان شده است. یک بار در بیست و یکم شهریور ۱۳۹۱ که تیم لبنان با نتیجه یک بر صفر و گل “رواد انتر” در دقیقه ۲۸ برنده میدان شد. مسابقه ای که در بیروت برگزار شد و سید مهدی رحمتی دروازه بان تیم ملی ایران بود و دومین و آخرین گل لبنانی ها در ۲۸ آبان ماه ۱۳۹۲ در مسابقات مقدماتی جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۵ و باز هم در بیروت بود. گلی که “محمد حیدر” در دقیقه ۷۸ وارد دروازه تیم ملی مان کرد تا سرانجام بازی با نتیجه ۴ بر یک به سود ایران به پایان برسد.

مصاف دوباره پس از ۸ سال

آخرین دیدار تیم های ملی ایران و لبنان در تاریخ سه شنبه، ۲۸ آبان ۱۳۹۲ و در چارچوب مسابقات مقدماتی ۲۰۱۵ آسیا در بیروت برگزار شد و از آن تاریخ نزدیک به ۸ سال و بطور دقیق ۷ سال ۱۱ ماه ۲۰ روز گذشته است. دیداری که در پایان با گلهای امیرحسین صادقی (۳۸)، اشکان دژاگه (۵۰)، جواد نکونام (۵۴-پنالتی) و رضا قوچان نژاد (۶۳) با نتیجه ۱-۴ به سود شاگردان کارلوس کی روش به پایان رسید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.