در این مناطق آمار مرگ کرونا سه برابر بیشتر است!

میزان ابتلا و مرگ به علت کرونا در مناطق حامی ترامپ در آمریکا، بالاتر از آمار طبیعی است.

به گزارش تازه‌نیوز، نشریه دی ولت چاپ آلمان در گزارشی به تاثیر گرایش‌های سیاسی در واکسیناسیون کرونا و همچنین میزان مرگ و ابتلا بر اثر کرونا، در ایالات متحده آمریکا پرداخت.

ایالت می سی سی پی بالاترین میزان مرگ و میر ناشی از کووید-۱۹ را در آمریکا دارد: از ابتدای پاندمی، ۳۴۱ نفر در هر ۱۰۰ هزار نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در آنجا جان باخته اند. در تمام انتخابات ریاست جمهوری در می سی سی پی طی ۳۰ سال گذشته، نامزد جمهوری خواه پیروز شده است. دو سناتور ایالتی آن نیز به طور مداوم به جمهوری خواهان تعلق دارند. بر اساس تحلیل نیویورک تایمز، این دو نکته ممکن است بیش از آنچه در نگاه اول به نظر می رسد، با یکدیگر مرتبط باشند.

این روزنامه آمریکایی افزایش نرخ مرگ و میر در مناطق جمهوری خواه را با مناطقی که عمدتا دموکرات هستند مقایسه کرد. داده ها یک شکاف واضح را نشان می دهند: در مناطقی که بیش از ۶۰ درصد آرا در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ به دونالد ترامپ تعلق گرفت، به طور متوسط ۲۵ نفر از هر ۱۰۰ هزار نفر طی ماه اکتبر بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند. در مناطقی که جو بایدن بیش از ۶۰ درصد آرا را به دست آورد، به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت، تنها ۷.۸ مرگ وجود داشت.

البته تفاوت های جمعیتی و ساختاری بین این مناطق وجود دارد که می تواند بر میزان مرگ و میر تأثیر بگذارد؛ اما شکاف بین مناطق جمهوری خواه و دموکرات در سال گذشته چندان قابل توجه نبود، بلکه تنها پس از شروع واکسیناسیون در سراسر کشور ظاهر شد و در ماه های اخیر نیز افزایش یافته است. بر اساس این تحلیل، این آمار نشان دهنده ارتباط بین تمایل به واکسینه شدن و تعداد موارد ابتلا است.

همانطور که یک نظرسنجی توسط موسسه تحقیقاتی گالوپ نشان می دهد، میزان واکسیناسیون در آمریکا با توجه به وابستگی حزبی بسیار متفاوت است: بر این اساس، ۹۲ درصد از حامیان بزرگسال دموکرات ها در ماه سپتامبر اعلام کردند که به طور کامل یا نیمه واکسینه شده اند. در میان پاسخ دهندگانی که طرفدار حزب جمهوری خواه هستند، این آمار تنها ۵۶ درصد بوده است.

به علاوه، ایالت های دموکرات، عموما نسبت به ایالت های دارای حکومت جمهوری خواه، اقدامات سختگیرانه تری را برای کرونا اتخاذ کرده اند. به عنوان مثال، در ۱۱ ایالت از ۵۰ ایالت ایالات متحده، در هیچ زمانی طی پاندمی الزام ماسک وجود نداشت.

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.