وام ۱۰۰ میلیونی برای کسانی که تازه سربازی‌شان تمام شده +جزئیات

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران از پرداخت مبلغ ۱۰۰میلیون تومانی خبر داده، وامی که اقساط آن ۲٫۵ میلیون تومان برآورد می‌شود.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از تجارت‌نیوز، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران از پرداخت مبلغ ۱۰۰میلیون تومان تسهیلات مشاغل خانگی به سربازان ماهر که خدمت آن‌ها از سال ۹۷ تا سه ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۰ تمام شده خبر داده بود. وی همچنین در این باره گفته بود این تسهیلات فقط به سربازانی تعلق می‌گیرد که دارای مدرک مهارت‌آموزی و فنی و حرفه‌‌‌ای هستند.

شرایط دریافت وام برای سربازان

روش ثبت‌نام
آنطور که معاون اقتصادی استانداری می‌گوید متقاضیان برای ثبت‌نام باید به سامانه مشاغل خانگی مراجعه و مدارک خود را بارگذاری کنند.

شرایط مشمولان
– سربازانی که خدمت آن‌ها از سال ۹۷ تا سه ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۰ تمام شده باشد می‌توانند ثبت‌نام کنند.
– فقط به سربازانی تعلق می‌گیرد که دارای مدرک مهارت‌آموزی و فنی و حرفه‌‌‌ای هستند.

مدارک مورد نیاز
سربازان باید از دستگاه‌های اجرایی که مدرک خود را گرفته‌اند مجوز بگیرند. در واقع باید مدارک مهارتی خود را بارگذاری کنند.

جزئیات وام سربازان

  • بانک ملت این تسهیلات را به متقاضیان می‌دهد.
  • مدت زمان تسهیلات این وام ۶۰ ماهه است.
  • نرخ سود دریافتی ۱۸ درصد است
  • متقاضیان برای دریافت باید ضامن داشته باشند.
  • شرایط ضامن قرارداد و سفته، کارمند دارای کسر از حقوق یا سند ملکی است.
  • مبلغ هر قسط ۲٫۵ میلیون تومان برآورد می‌شود.

متوسط حقوق کارگری امسال به ۴میلیون و ۲۰۰هزار تومان رسیده و اگر فردی اقدام به دریافت وام سربازی کند، باید ماهانه بیش از ۲میلیون و ۵۰۰هزار تومان قسط بپردازد که به نظر می‌رسد با فرض هزینه اجاره خانه و دیگر هزینه‌های معیشتی این رقم توجیهی ندارد.

۱ نظر
  1. سرباز

    فرقی نداره سربازی رفته باشی یا نه فرقی نداره زن باشی یا مرد .چون فرزندان ما هم باید 2 سال از بهترین روز های عمرشون بیگاری بکشن .حمایت تک تک شما مهم هست
    لطفا در کمپین حذف سربازی اجباری و تغییر به سربازی حرفه ای اختیاری در سایت های کارزار و فارس نیوز شرکت و حمایت کنیدتعداد افرارد شرکت کرده در کمپین کارزار 205هزار نفر و در فارس نیوز 58 هزار نفر میباشد امیدوارم تصمیمی بگیرن که هم برای کشورم هم برای جوانان کشورم مفید باشه

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.