سردار آزمون چهارمین گلزن برتر تاریخ فوتبال ملی ایران شد

ستاره خط حمله ایران آغازکننده کامبک رویایی شاگردان دراگان اسکوچیچ در ورزشگاه صیدا لبنان بود و از یک توپ برگشتی نهایت استفاده را برد و آن را به تور دروازه لبنان چسباند.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از وورزش سه، سردار آزمون که امروز مهدی طارمی زوج همیشگی‌اش در خط حمله تیم ملی را در کنار خود نداشت، در طول ۹۰ دقیقه مسابقه تلاش زیادی کرد تا بتواند دروازه لبنان را بشکند؛ به ویژه بعد از گل لبنانی‌ها، آزمون بارها به عقب‌تر آمد و توپ‌گیری کرد و در تلاش بود تا بتواند روی دروازه حریف موقعیت گلزنی خلق کند.

در دقیقه ۶۵ یک فرصت طلایی گلزنی هم برای آزمون به وجود آمد اما سوپرواکنش دروازه لبنان اجازه گلزنی به او نداد؛ سرانجام تلاش‌های سردار اما به بار نشست و او که به دنبال شکستن رکورد گل‌های ملی علی کریمی بود، توانست به این مهم دست پیدا کند.

آزمون در اوج حملات تیم ملی در دقایق پایانی برای بازگشت به بازی و تغییر نتیجه شکست، روی غفلت مدافعان لبنانی و عدم دفع صحیح توپ، توانست با جایگیری مناسب خود توپ را به گوشه دروازه مطر بفرستد و سی و هشتمین گل ملی‌اش را به ثمر برساند و در جایگاه چهارم برترین گلزنان ملی فوتبال ایران در کنار علی کریمی قرار گیرد.

برترین گلزنان ملی فوتبال ایران:

۱- علی دایی (۱۰۹ گل)
۲- کریم باقری (۵۰ گل)
۳- جواد نکونام (۳۹ گل)
۴- علی کریمی (۳۸ گل)
۴- سردار آزمون (۳۸ گل)

حالا سردار آزمون این فرصت را دارد در بازی هفته آینده مقابل سوریه با گلزنی مقابل این تیم به رکورد گل‌های ملی جواد نکونام دست پیدا کند و سومین گلزن برتر تاریخ فوتبال ملی ایران شناخته شود؛ گفتنی است که آزمون ۳۸ گل ملی خود را در ۵۶ بازی به ثمر رسانده، در حالی‌که علی کریمی ۳۸ گل ملی خود را در ۱۲۷ بازی به ثمر رسانده است!

بیشتر بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.