پالس مهم انگلیس برای رفع تحریم‌ها در مذاکرات

وزیر خارجه پیشین انگلیس گفت: لندن قطعاً باید بدهی ایران را بپردازد، و پالسی برای رفع تحریم ها ارسال کرد.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از تحریریه، جرمی هانت وزیر خارجه پیشین انگلیس گفت: لندن قطعاً باید بدهی ایران را بپردازد. که این اظهارات را می توان آزمایش دوفاکتو این کشور برای سنجش واکنش ایران دانست.

وزیر خارجه پیشین انگلیس درباره بدهی ۴۰۰ میلیون پوندی کشورش به ایران گفت: وقتی وزیر خارجه بودم بحث‌هایی درباره اصل آن وجود داشت و مقرر کردیم پول باج نمی‌دهیم اما موضوع، پرداخت بدهی است. اکنون بحث تحریم‌ها مطرح است و کار ساده‌ای نیست اما این کار قابل انجام است. قطعاً باید بدهی را به آن‌ها بپردازیم.

هانت درباره ارتباط میان پرداخت بدهی ایران و آزادی نازنین زاغری جاسوس انگلیسی گفت: نباید هیچ ارتباطی وجود داشته باشد. مسئله پرداخت بدهی به یک مانع در ارتباط این ۲ مسئله تبدیل شده است. خواه ایران ارتباطی بین این مسئله قائل است یا خیر، ما باید هر اقدامی را برای حل موضوع انجام دهیم.

انگلیس در مذاکرات زمستان سال 99 نیز تلاش کرد دولت بایدن را به بازگشت به توافق ترغیب کند که توفیقی به دست نیاورد و ظاهرا به طور مجدد به بازی با تنها کارتی که در دست دارد یعنی پرداخت بدهی ایران بابت خرید تسلیحات در دوران پیش از انقلاب روی آورده است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.