آقایان این موارد سلامتی را نادیده نگیرید!

کسی که بخواهد جسمی سالم و روحی شاداب داشته باشد باید با برنامه ریزی مشخص، پیروی از چهارچوب سلامت و پیگیری همه جانبه، به اهداف خود برسد.

به گزارش تازه‌نیوز، سلامتی بزرگترین نعمتی است که در اختیار بشر قرار دارد زیرا بدون آن بهره بردن از سایر نعمت ها امکان‌پذیر نیست.سلامت انسان همانند سایر نعمات خداوندی با تلاش و کوشش در اختیار فرد قرار می‌گیرد.کسی که بخواهد جسمی سالم و روحی شاداب داشته باشد باید با برنامه ریزی مشخص، پیروی از چهارچوب سلامت و پیگیری همه جانبه، به اهداف خود برسد.

مراجعه منظم به پزشک

شما به خوبی می‌دانید که چقدر باید مشروبات الکلی مصرف کنید و حتی مصرف آبجو و چیپس سیب‌‌زمینی را به حداقل برسانید. علاوه بر این به احساس خوبی خواهید رسید. مردان در دلایل آوردن برای مراجعه ‌نکردن به پزشک خیلی خبره هستند اما یکی از مهم‌ترین کارهایی که می‌توانید برای سلامتی خود انجام دهید، برنامه‌ریزی و مراجعه منظم به پزشک است.

فکر می‌کنید به حمله قلبی دچار نمی‌شوید

این”خطر بزرگ” چیزی است که بیشتر افراد نگران پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌هایشان هستند اما این تهدید اغلب برای مردان جوان‌تر نیز وجود دارد. اگر سابق بیماری قلبی در خانواده شما وجود داشته باشد، ممکن است از ۳۰ سالگی این عارضه ایجاد شود. مهم نیست که چند سال دارید، مسئله مهم این است که باید مراقب خودتان باشید.

خروپف‌ خود را نادیده می‌گیرید

آیا شب‌ها صدای اره‌کردن، از حلق شما به گوش می‌رسد؟ تقریباً نیمی از پسرانی که خروپف می‌کنند مشکلی به نام آپنه انسدادی خواب دارند. از این کار بیشتر افرادی اذیت می‌شوند که کنار شماهستند. این اختلال می‌تواند برای چند ثانیه تنفس را متوقف کند؛ همچنین با بیماری قلبی و فشارخون بالا مرتبط است.

از ضد آفتاب استفاده نمی‌کنید

استفاده از ضدآفتاب فقط مختص روزهایی که در فضای باز ورزش می‌کنید یا در ساحل قدم می‌زنید، نیست. برای جلوگیری از سرطان پوست، باید هر بار که از منزل خارج می‌شوید، محصولی با SPF ۳۰ یا بالاتر را استفاده کنید. اکثر افراد هیچ وقت از کرم ضدآفتاب بر روی صورت یا هر قسمت دیگر پوست استفاده نمی‌کنند. از پوست خودتان مراقبت کنید.

ناتوانی جنسی را درمان نمی‌کنید

هرگز شرمنده نباشید، مشکلات اتاق خواب هیچ ارتباطی با مردانگی افراد ندارد. احتمالاً هم به دلیل وضعیت ذهنی‌تان نیست. علت اصلی ناتوانی جنسی معمولاً کمبود جریان خون در آلت تناسلی مردان است که می‌تواند نشانه‌ای از ناراحتی قلبی باشد، بنابراین غرور خود را کنار بگذارید و به پزشک مراجعه کنید.

الکل مصرف می‌کنید

خانم‌ها بیش از آقایان دچار افسردگی می‌شوند و این یک بخش از مشکل است. این ایده که این مشکل زنانه است، اغلب بیش از ۶ میلیون مرد مبتلا را از درمان باز می‌دارد. در نتیجه، افراد بیشتر به مواد مخدر و الکل روی می‌آورند تا بتوانند به احساس بهتری برسند. این کار صرفا تشخیص افسردگی را بسیار دشوارتر می کند و سپس به درمان می‌‌انجامد.

زیاد به دستشویی می‌روید

امروز چند بار به دستشویی رفتید؟ به راستی، کدام یک از شما این مشکل را پیگیری می‌کند؟ شاید شما هم این مشکل را داشته باشید. اگر بیش از هشت بار در روز یا بیش از دو بار در شب به دستشویی می‌روید، این مسئله شما را خسته می‌کند و می‌تواند نشانه‌ای از وجود یک مشکل مانند بزرگ شدن پروستات، مثانه بیش فعال یا حتی وجود برخی از انواع سرطان‌ها باشد. با پزشک خود در این مورد مشورت کنید.

به مشکلات مربوط به دهان خود اهمیت نمی‌دهید

در ایالات متحده، زنان بیشتر از مردان معاینات معمولی دندانپزشکی را انجام می‌دهند اما آقایان نیز باید به طور منظم به دندانپزشک مراجعه کنند. نه تنها به این دلیل که مشکلات دهانی آنها تشخیص داده و از آن جلوگیری می‌شود؛ همچنین علائم بیماری‌هایی مانند دیابت، بیماری التهاب روده، خودایمنی مزمن و حتی سرطان خون را نیز نشان می‌دهد.

بیشتر گوشت و سیب‌زمینی مصرف می‌کنید

عده کمی هستند که به اندازه کافی میوه و سبزیجات را در طول روز دریافت می‌کنند. پزشکان از هر یک، چهار تا پنج وعده را برای رژیم‌غذایی سالم برای قلب پیشنهاد می‌کنند. اگر به حد کافی نباشد، خوردن خوراکی ‌های مفید احتمال سکته مغزی، سرطان یا مشکلات گوارشی را نیز کاهش می‌دهد و قندخون را کنترل می‌کند.

منبع: سلامت

بیشتر بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.