تعیین تکلیف معلمان حق‌التدریس به کجا رسید؟

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه استخدام معلمان حق‌التدریس منوط به گذراندن آزمون پودمانی و چند شرط دیگر است، گفت: حکم تبدیل وضعیت نیروها به پیمانی نزدیک ۳۰ درصد از معلمان حق‌التدریس استان صادر شده است و وضعیت مابقی افرادی که کارهای استخدامی آنان انجام گرفته تا اتمام ماه آذر صورت خواهد پذیرفت.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از ایسنا، بیات سلطانی  با بیان اینکه دو گروه نیروی حق‌التدریس در چهارمحال و بختیاری، فعالیت دارند، اظهار کرد: گروه نخست با جمعیت حدود ۶۰۰ نفر نزدیک به چهار سالی می‌شود که مشغول به‌کار هستند و گروه دوم که براساس مصوبه مجلس به‌کار گرفته شدند نیز با جمعیت حدود ۶۰۰ نفر در آزمون پودمانی شرکت کرده‌اند.

وی افزود: معلمان حق‌التدریسی که آزمون پودمانی را گذرانده‌ و قبول شده‌اند، زمینه استخدام آنان به‌صورت پیمانی فراهم شده است، اما دو سه شرط مهم باید برای آن‌ها اعم از طی کردن مراحل گزینش، استعلام مدرک تحصیلی آنان از مرجع صادرکننده و گواهی‌هایی نظیر نبود، سوءپیشینه آنان استعلام خواهد شد و پس از تکمیل پرونده‌ها حکم استخدام آنان صادر می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری یادآور شد: حکم تبدیل وضعیت نیروها به پیمانی نزدیک ۳۰ درصد از معلمان حق‌التدریس استان صادر شده است و وضعیت مابقی افرادی که کارهای استخدامی آنان انجام گرفته تا اتمام ماه آذر صورت خواهد پذیرفت.

وی گفت: نیروهایی که قبل از سال ۹۱ با آموزش و پرورش همکاری داشته و به‌عنوان نیروهای حق‌التدریس در خدمت آموزش و پرورش بودند، مجدد به‌عنوان نیروی حق‌التدریس به‌کار گرفته شده‌اند، این نیروها تقریبا در همه مناطق و به تناسب نیاز همکاری دارند، اما عمده نیروها در مناطق کم‌برخوردار و نیمه‌برخوردار مانند لردگان، اردل، کوهرنگ هستند.

سلطانی در ادامه در خصوص نیروهای خرید خدمات یا شرکتی، تصریح کرد: این نیروها رابطه کاری یا استخدامی با آموزش و پرورش ندارند، در واقع شرکت‌های خدمات آموزشی با آموزش و پرورش قرارداد بسته که این تعداد نیروی کار بر طبق نیازسنجی در مناطق مختلف چهارمحال و بختیاری به‌کار گرفته خواهند شد و آموزش و پرورش تعهدی مبنی بر بکارگیری این نیروها ندارد.

وی با بیان اینکه حقوق نیروهای خدماتی به‌صورت ساعتی پرداخت می‌شود، یادآور شد: در سال‌جاری و به‌دلیل تامین نشدن بودجه، وزارت‌خانه با اضافه شدن نیروی خرید خدماتی موافقت نکرده است، اما با توجه به کمبود نیرو در سال آینده مجوز به‌کارگیری نیروهای خدماتی صادر خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: در جاهایی که کمبود معلم وجود دارد از نیروهای خرید خدمت استفاده می‌شود، حتی در مرکز استان نیز این نیروها مشغول به کار هستند، اما در مجموع کمبود نیرو از طریق اضافه تدریس نیروهای رسمی، نیروهای بازنشسته و حق‌التدریس تقریبا مرتفع می‌شود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.