چگونه کودک را از نظر ذهنی سرسخت پرورش دهیم؟

یکی از بهترین راه‌ها برای آموزش قدرت ذهنی به کودکان این است که این ویژگی‌ها را در زندگی خود منعکس کنید. بچه‌ها با تماشای والدین خود یاد می‌گیرند که چگونه در موقعیت‌های مختلف واکنش نشان دهند

به گزارش تاز‌ه‌نیوز، سعی کنید از سرسختی ذهنی خود آگاه باشید و در زمینه‌هایی که نیاز به بهبود دارند کار کنید.

الگوی قدرت ذهنی

در مورد اهداف شخصی خود صحبت کنید و به فرزند خود نشان دهید که در حال برداشتن گام‌هایی برای قوی‌تر شدن هستید. خودسازی و قدرت ذهنی را در اولویت زندگی خود قرار دهید و از کارهایی که والدین قوی از نظر ذهنی انجام نمی‌دهند اجتناب کنید.

به کودک خود نشان دهید چگونه با ترس‌ها روبرو شود

اگر کودک شما از هر چیز ترسناکی اجتناب کند، هرگز اعتماد به نفس لازم برای مدیریت احساس ناراحتی را به دست نخواهد آورد. خواه فرزند شما از تاریکی می‌ترسد، یا از ملاقات با افراد جدید وحشت دارد، به کودک خود کمک کنید تا هر بار یک قدم با ترس‌های خود روبرو شود.

سرسختی ذهنی را آموزش دهید

به دنبال فرصت‌هایی برای توانمندسازی فرزندان خود باشید تا از نظر ذهنی قوی باشند. با کار کردن با آنها در موقعیت‌های مختلف، می‌توانید سرسختی ذهنی لازم را برای مقابله با احساسات ناخوشایند و مدیریت موقعیت‌های چالش‌برانگیز به آنها منتقل کنید.

آموزش مهارت‌های خاص

قانون این باشد که به فرزندان خود بیاموزید دفعه بعد بهتر عمل کنند، نه اینکه آنها را به خاطر اشتباهاتشان ملامت کنید. از پیامدهایی استفاده کنید که مهارت‌های خاصی را آموزش می‌دهند، مانند مهارت‌های حل مسئله، کنترل تکانه و انضباط شخصی. این مهارت‌ها به کودک شما کمک می‌کند تا یاد بگیرد که حتی زمانی که با وسوسه، شرایط سخت و شکست‌های سخت مواجه می‌شود، رفتار سازنده داشته باشد.

آموزش مهارت‌های تنظیم هیجان

هنگام عصبانیت فرزندتان را آرام نکنید. در عوض، به آنها بیاموزید که چگونه به تنهایی با احساسات ناخوشایند کنار بیایند تا برای تنظیم خلق‌و‌خوی خود به شما وابسته نشوند. کودکانی که احساسات خود را درک می‌کنند و می‌دانند چگونه با آنها کنار بیایند، آمادگی بیشتری برای مقابله با چالش‌ها دارند.

اجازه دهید فرزندتان اشتباه کند

به فرزندتان بیاموزید که اشتباهات بخشی از فرآیند یادگیری هستند تا از اشتباه کردن احساس شرمندگی یا خجالت نکنند. در صورت بی‌خطر بودن، عواقب طبیعی را در نظر بگیرید و در مورد چگونگی جلوگیری از تکرار همان اشتباه دفعه بعد صحبت کنید.

پرورش توانایی‌های سخت

ایجاد قدرت ذهنی در کودکان مستلزم توجه به سطح اعتماد به نفس، استقلال و عزت نفس آنهاست. با فرزندان خود کار کنید تا این بخش‌های زندگی آنها را به خوبی تنظیم کنید و در عین حال عادات سالمی را تشویق کنید که قدرت ذهنی را تقویت می‌کند.

منبع: سلامت

بیشتر بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.