توصیه‌‌هایی برای افرادی که شغل بی‌تحرکی دارند

با تمام توصیه هایی که در این گزارش شده است به کارمندان توصیه می‌شود فرصتی هرچند کوتاه به تمرینات جسمانی اختصاص دهند.

به گزارش تازه‌نیوز، بی‌تحرکی یکی از علت های جدی بروز بسیاری از بیماری‌هاست اما بعضی افراد به‌دلیل شرایط شغلی مجبور هستند ساعت‌ها در طول روز بنشینند. لزوم توجه به کیفیت غذاها و تغذیه صحیح در این شرایط بسیار اهمیت دارد زیرا می‌تواند تاحدی عوارض بی‌تحرکی را کاهش دهد. در ادامه به ۴ توصیه موثر اشاره کرده ایم که می تواند به کار بستن آنها، برایتان مفید باشد. این توصیه ها عبارتند از:

۱. پرهیز از پرخوری
غذاخوردن به‌اندازه و حتی مقداری کمتر از احساس سیری کامل به افزایش طول عمر کمک می‌کند. یافته‌های علمی نیز این توصیه را به‌خصوص پس از ۴۰ سالگی تایید می‌کنند زیرا با افزایش سن، بدن به‌تدریج مقدار کمتری غذا نیاز دارد. همچنین، باید به دریافت انرژی متناسب با سطح فعالیت‌ها توجه کرد زیرا کالری بیشتر حتما زمینه‌ساز چاقی خواهد بود. از طرفی، بهتر است به‌جای یک وعده غذای سنگین و پرحجم، چند وعده سبک اما مغذی در طول روز میل شود.

۲. افزایش مصرف فیبرها و پروبیوتیک‌ها
یکی از مشکلات شایع افرادی که تحرک کافی ندارند، بروز ناراحتی‌های گوارشی است. بهترین راهکار، مصرف منظم فیبرها و پروبیوتیک‌هاست؛ فیبرها در انواع میوه‌ها و سبزیجات وجود دارد و ماست نیز انتخاب عالی و در دسترس برای دریافت پروبیوتیک‌هاست. دریافت کافی فیبرهای غذایی عملکرد سیستم گوارش را بهبود می‌بخشد و از بروز بیماری‌های التهابی روده پیشگیری می‌کند. فیبرها همچنین اشتها را تنظیم می‌کند و جذب قندها و بروز دیابت نوع ۲ را کاهش می‌دهد.

۳. انتخاب خوراکی‌های تازه در مقایسه با خوراکی‌های فرآوری‌شده
محصولات غذایی آماده و فرآوری‌شده معمولا حاوی مقدار زیادی شکر و چربی‌های ترانس هستند. خوراکی‌های آماده انرژی بالایی دارند و مصرف مداوم آنها زمینه‌ساز چاقی و پیامدهای آن می‌شود. البته عوارض مختلف افزودنی‌های غذایی و مواد نگهدارنده را نیز نباید فراموش کرد. همچنین این محصولات حاوی ترکیباتی مانند آکریل‌آمید هستند که با گذر زمان حالت سمی پیدا می‌کنند. از همین‌رو، متخصصان تغذیه همواره تاکید دارند که خوراکی‌های تازه که سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌ها هستند در رژیم غذایی گنجانده ‌شوند.

منبع: سلامت

بیشتر بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.