صندوق بازنشستگی کشوری پولی برای پرداخت حقوق ندارد!

کسری بودجه صندوق بازنشستگی کشوری را ماهیانه دولت از منابع مختلف تامین می‌کند و با توجه به شرایط کشور، امکان ناتوانی تامین این میزان اعتبار بسیار جدی است.

به گزارش تازه نیوز، صندوق بازنشستگی کشوری باید سالانه 150 هزار میلیارد تومان حقوق بدهد اما میزان مبلغ ورودی به این صندوق 20 هزار میلیارد تومان است. یک هزار میلیارد تومان هم سود شرکت های زیر مجموعه آن است. بنابراین در پرداخت حقوق با کسری مواجه می شود.
چندی پیش سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری گفته که کسری پول این صندوق را دولت تامین می کند اما اگر دولت تامین نکرد ما هم حقوق نمی پردازیم!
از سوی دیگر وضعیت سایر صندوق‌های بازنشستگی هم بهتر از صندوق اصلی نیست. مسئولان ارشد کشور در سالهای گذشته، بحران اقتصادی داخلی را بر اساس همین صندوق های بازنشستگی و عدم توانایی در تامین اعتبارات، پیش بینی کرده بودند. در سالهای 95 و 96، بحران موسسات غیر مجاز، دامن گیر کشور شد؛ همان زمان بسیاری از دلسوزان نظام، موضوع صندوق‌های بازنشستگی را به عنوان بحران ملی بعدی، گوشزد کردند.

برای نمونه خبرها حاکی است، صندوق بازنشستگی وزارت نفت سالانه 240 هزار میلیارد تومان حقوق می پردازد. 96 هزار میلیارد تومان از محل کسر حقوق پرسنل شاغل این وزارت خانه تامین می‌شود و در حدود 150 هزار میلیارد تومان را دولت می پردازد!

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.