استقلال چگونه در پرونده دیاباته پیروز شد؟

روز گذشته رای فدراسیون جهانی فوتبال در خصوص پرونده مطالبات شیخ دیاباته مهاجم آفریقایی سابق باشگاه استقلال صادر شد.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از تابناک، بر خلاف اکثر موارد گذشته و شکست‌های تقریبا همیشگی باشگاههای ایرانی در دادگاههای بین‌المللی اینبار استقلالی‌ها عملکرد موفقی در این پرونده داشتند و توانستند ادعای خود را در خصوص کاهش مبلغ مورد ادعای طرف مقابل به اثبات برسانند.
رقم مورد ادعای بازیکن مالیایی ۵۳۷ هزار دلار بود اما دفاعیات بخش حقوقی باشگاه استقلال که توسط امور بین الملل این باشگاه در دو مرحله به فیفا ارسال شد شامل بر اسناد و مستندات پرداختی همچنین جرایم انضباطی ازجمله تاخیر و غیبت‌های غیر موجه این بازیکن در تغییر روند پرونده تاثیرگذار بود.

پیش از این هم در موارد مشابه باشگاههای ایرانی به جریمه و کسر بخشی از قرارداد بازیکن یا مربی خارجی استناد می‌کردند اما معمولا مدارک و مستندات قانونی لازم را در اختیار نداشتند تا جریمه اعمال شده را قانونا اثبات کنند.

در پرونده دیاباته موفقیت بزرگ استقلال اثبات قانونی جرایم کسر شده از مبلغ قرارداد این بازیکن در چند مورد و به دلایل انضباطی ازجمله غیبت غیر موجه در تمرینات و بدون دریافت موافقت رسمی باشگاه بوده که مورد تایید مهاجم مالیایی نیز قرار داشته است. به همین دلیل استفاده هوشمندانه از این مورد در دفاعیات استقلال منجر به دریافت حکم قابل توجهی شد که بیش از ۳۶۵ هزار دلار از مبلغ مورد ادعای طرف مقابل را کاهش داده و حالا استقلالی ها به پرداخت ۱۷۵ هزار دلار محکوم شده‌اند.
باید دید شیخ خوش اخلاق آبی ها در نهایت برابر این حکم تمکین می‌کند یا قصد ادامه دادن جدال حقوقی با استقلال و رجوع به دادگاه عالی ورزش cas را خواهد داشت.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.