جزئیات طرح قرنطینه هوشمند در تهران و محدودیت های تردد و ممنوعیت‌ها

زالی گفت: اجرای طرح قرنطینه هوشمند به این معنا است که بتوانیم محدودیت‌های کرونایی را کاملاً هوشمند و هدفمند طراحی کنیم تا افراد در عین رعایت آنها بتوانند به کارهای متعارف تجاری، خدماتی و مدنی خود بپردازند.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از مهر، فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، از آمادگی برای اجرای طرح قرنطینه هوشمند در استان تهران خبر داد.

علیرضا زالی، با اشاره به اجرای طرح محدودیت‌های هوشمند، گفت: استفاده از ظرفیت قرنطینه هوشمند مبتنی بر برخورداری افراد از واکسیناسیون است به این مفهوم که دریافت خدمات مدنی، اجتماعی، بازرگانی و مراودات درون شهری منوط به انجام واکسیناسیون است و افراد با ارائه کارت واکسن خود می‌توانند از این خدمات بهره متد شوند.

وی با اشاره به اینکه برنامه قرنطینه هوشمند هم اکنون در سه استان کشور به صورت پایلوت و آزمایشی در حال اجرا است، یادآور شد: با توجه به جمعیت مطلوب واکسینه شده در تهران می‌توانیم طرح محدودیت‌های هوشمند را در اسرع وقت و به صورت کامل با توجه به پروتکل‌های اعلامی از سوی ستاد ملی کرونا در تهران نیز اجرایی و نهادینه سازی کنیم.

زالی با اشاره به هماهنگی‌های بین بخشی انجام شده خاطرنشان کرد: مقدمات کار در مجموعه ادارات، آموزش و پرورش و دستگاه‌های مختلف اجرایی استان تهران با همکاری نیروهای انتظامی و اصناف در حال انجام است و امیدواریم با تکمیل ظرفیت واکسیناسیون در تهران زمینه اجرای عملیاتی برنامه قرنطینه هوشمند فراهم شود.

اجرای طرح قرنطینه هوشمند چگونه است؟

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران یادآور شد: اجرای طرح قرنطینه هوشمند به این معنا است که بتوانیم محدودیت‌های کرونایی را کاملاً هوشمند و هدفمند طراحی کنیم تا افراد در عین رعایت آنها بتوانند به کارهای متعارف تجاری، خدماتی و مدنی خود بپردازند.

میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور چقدر است؟

زالی با اشاره به پوشش بسیار مطلوب واکسیناسیون ضد کرونا در کشور تاکید کرد: شرط کافی برای تحقق برنامه‌های مقابله با کرونا رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

وی با بیان اینکه متأسفانه میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور و از جمله استان تهران بین ۴۸.۵ تا ۶۲.۵ درصد است، خاطرنشان کرد: این موضوع می‌تواند وضعیت کنترل بیماری را شکننده و ناپایدار کند.

2 نظر
  1. مهدی مختاری 291

    خدمات و حقوق مدنی شامل موارد زیر می‌شود:
    1) حقوق اموال منقول و غیر منقول.
    2) حق قراردادها و تعهدات.
    3) حقوق مسئولیت مدنی.
    4) ارث و وصیت.
    5) حقوق خانواده: نکاح، طلاق، مسئله‌ پرداخت مهریه، پرداخت نفقه، تمکین، نحوه‌ تعیین مهریه، راه های از بین رفتن زوجیت و مسائلی از این قبیل، در زمره حقوق خانواده بررسی می شوند.
    6) حقوق اشخاص حقیقی و حقوقی: حقوق اشخاص، طبق جایگاه هر شخصی در جامعه مشخص می شود. در بحث حقوق اشخاص، هر شخص زنده ای حق دارد که برای زندگی کردن مالک چیزهایی (از قبیل: مسکن، شغل، تحصیل، پوشاک و غذا) باشد.

    بعضی از خدمات اجتماعی که شامل محدودیت می شود عبارتند از:
    1) دریافت بلیت هواپیما، قطار، اتوبوس.
    2) اقامت در هتل و مسافرخانه.
    3) خدمات بانکی.

    خدمات بانکی شامل: رسیدگی به حساب‌های بانکی، پرداخت قبوض و صورت حساب ها، انتقال وجه، امور مرتبط با دریافت و پرداخت وام، خدمات بیمه، بازنشستگی و سرمایه‌گذاری می باشد.

    خدمات بازرگانی شامل: تولید کردن، خریدن و فروختن محصولات مورد نیاز جامعه می باشد.

    مراودات درون شهری هم یعنی: رفت و آمد درون شهری.

    به طور کلی و خلاصه معنی حرف علی رضا زالی این است که هر انسانی که اختیار جسم و روحش را در اختیار حکومت قرار ندهد، حق زندگی کردن را ندارد و باید بمیرد.

    تمام محدودیت مان کامل شده و فقط مانده محدودیت دستشویی رفتن و نیز یک تانک و چند سرباز نگهبان هم جلوی درب هر خانه مستقر کنند تا کسی نتواند از خانه اش بیرون بیاید.

    واقعاً مسخره و خجالت آوره. شرم بر شما.

  2. مهدی مختاری 291

    ادامۀ پیام قبلی:
    جالب است که سازمان جهانی بهداشت هیچ کدام از واکسن ها را تأیید نکرده و فقط مجوز اضطراری صادر کرده است؛ رهبرمان هم دربارۀ اجباری بودن این موضوع هیچ اظهار نظری نکرده است؛ رئیس جمهور هم می گوید تزریق واکسن باید اقناعی باشد؛ هنوز قانون اجباری بودن تزریق واکسن های کرونا در مجلس تصویب نشده است اما وزارت بهداشت خودش برای خودش قانون می تراشد؛ معلوم نیست این کشور چند تا پادشاه دارد؟!!! وقتی که پای اجبار در میان باشد یعنی یک ریگی در کفش تان هست.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.