پاکستان مجرمان جنسی را عقیم می‌کند!

پارلمان پاکستان قانون عقیم‌سازی شیمیایی مجرمان جنسی را تصویب کرد.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از دویچه وله، پارلمان پاکستان قانونی تصویب کرد که بر اساس آن به کسانی که مرتکب تجاوز جنسی می‌شوند دارویی داده می‌شود که میل جنسی را در آن‌ها از بین می‌برد. این قانون به دادگاه‌ها اجازه می‌دهد حکم عقیم‌سازی شیمیایی را صادر کنند.

این اقدام که به اخته شیمیایی نیز مشهور شده با مخالفت گروهی از حقو‌قدان‌ها و پزشکان مواجه شده است.
یک گروه از حقو‍‌ق‌دان‌های پاکستانی قانون جدید را “مجازاتی بی‌رحمانه” توصیف کردند. آنها گفتند که به اندازه کافی قوانین بازدارنده در این کشور وجود دارد.

طبق گفته برخی پزشکان نیز داروی عقیم‌سازیی می‌تواند عوارض ناگواری برای مجرمان داشته باشد و سبب ناراحتی‌های پوستی و همچنین باعث افزایش افسردگی و افکار خودکشی شود.

در قانون جدید ایجاد دادگاه‌های ویژه برای محاکمه سریع افرادی که متهم به این جرایم می‌شوند نیز در نظر گرفته شده است. طبق قانون جدید سازمان‌های دولتی باید بانک اطلاعاتی متخلفان را نگهداری کنند و دادگاه‌ها موظف هستند ظرف چهار ماه روند محاکمه‌ها را تکمیل کنند.

طرح این قانون در پاکستان برای اولین بار در دسامبر ۲۰۲۰ مطرح شده بود. قانون جدید در واکنش به چندین مورد تجاوز گروهی جنسی از جمله تجاوز به یک زن فرانسوی-پاکستانی مطرح شده بود..

ین زن در سپتامبر ۲۰۲۰ در مقابل چشمان دو فرزندش در کنار بزرگراهی در نزدیکی شهر لاهور مورد حمله و تجاوز قرار گرفت.
این حادثه تجاوز سبب اعتراض‌های گسترده در پاکستان شد و دولت پاکستان را مجبور به وضع قوانین جدید از جمله ایجاد دادگاه‌های ویژه برای سرعت بخشیدن در رسیدگی به پرونده‌های تجاوز و عقیم‌سازی شیمیایی متجاوزان کرد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.