اشتباهاتی که هنگام آرایش چشم مرتکب می‌شویم

آرایش بهترین مکمل برای زیباتر کردن استایل شخصی‌تان است. به همین دلیل باید این کار را درست انجام دهید و از خطاهای رایج بپرهیزید.

به گزارش تازه‌نیوز، آرایش چشم‌ها این نیست که شما مقداری سایه از هر رنگی و به هر میزانی به چشم‌ها بزنید یا خط چشم را بردارید و پشت چشم‌ها یا داخل چشم‌ها را سیاه کنید. برای داشتن چشم‌هایی زیبا لازم است که از لوازم آرایشی مناسب استفاده کرده و نکاتی را به خوبی رعایت کنید.

پایه سایه چشم یا پرایمر چشم نمی‌زنید

پایه سایه چشم که با عنوان پرایمر چشم نیز شناخته می‌شود محصولی است که نه‌تنها باعث افزایش ماندگاری آرایش چشم می‌شود بلکه مانع از آن می‌شود که سایه یا خط چشم تکان بخورد. هیچ چیز سخت‌تر از آن نیست که آرایش چشم‌ها را روتوش کنید، بنابراین بهتر است از همان ابتدا، کار را درست انجام دهید. پرایمر یا همان پایه سایه چشم مانع از ایجاد چین و چروک پوست اطراف چشم می‌شود در نتیجه پوست چشم صاف‌تر به نظر می‌آید. علاوه براین، با استفاده از این محصول نیازی نیست که چندین لایه سایه بزنید تا رنگ آن به وضوح مشخص شود.

در استفاده از کانسیلر زیاده‌روی می‌کنید

کانسیلر محصولی است که به خوبی گودی، سیاهی و خستگی اطراف چشم‌ها را می‌پوشاند. اما زیاده‌روی در استفاده از آن باعث غیرطبیعی شدن آرایش می‌شود. خطای دیگری که اکثر خانم‌ها مرتکب می‌شوند این است که کانسیلر را قبل از سایه زدن استفاده می‌کنند و اینکار نتیجه‌ای جز این ندارد که باقیمانده سایه روی کانسیلر می‌ریزد. بهترین روش استفاده از کانسیلر این است ابتدا آرایش چشم‌ها را انجام دهید و سپس با یک دستمال مرطوب سایه‌های اضافی را از زیر چشم‌ها پاک کنید و در نهایت با نوک انگشتتان کانسیلر را زده و محو کنید.

زیاده از حد ریمل می‌زنید

زدن چندین لایه ریمل باعث می‌شود که چشم‌ها کوچکتر به نظر بیایند و مژه‌ها به هم بچسبند که بدون شک ظاهر زیبایی ندارد. بنابراین بهترین کار این است که ابتدا به کمک فرمژه، مژه‌ها را فر کنید و سپس ریمل را از زیر مژه‌ها و به صورت زیگزاگ بزنید.

آخر آرایش سایه می‌زنید

اینکه آرایش چشم‌ها و سایه زدن را به مرحله آخر کار محول کنید اشتباهی است که گاه به فاجعه تبدیل می‌شود. چون ممکن است پودرهای اضافی سایه روی نواحی مختلفی مانند استخوان گونه، بینی و گونه که قبلا آرایش شده‌اند بریزند و دردسر ایجاد کنند.

خط چشم پهن می‌کشید

کشیدن یک خط چشم نازک که در وسط چشم قوس پیدا می‌کند به جذابیت چشم‌ها اضافه می‌کند. با این حال کشیدن خط چشم بیش از اندازه پهن به‌خصوص برای پلک‌های کوچک اشتباهی است که باعث خراب شدن آرایش می‌شود. درست است که خیلی از دختران جوان به کشیدن خط چشم گربه‌ای و پهن علاقه ویژه‌ای دارند اما بدانید که این روزها آرایش غلیظ و بیش از حد از مد افتاده و همه تلاش می‌کنند تا آرایشی ملایم و کاملا طبیعی داشته باشند.

مژه‌های پایین را هم سایه می‌زنید

به مژه‌های پایین نه سایه بزنید و نه خط چشم! چون این کار باعث کوچکتر شدن چشم‌ها می‌شود. بهتر است مقدار اندکی ریمل به مژه‌های پایین بزنید و کار دیگری نکنید.

مدل و حالت چشم‌هایتان را بشناسید

چشم‌ها آینه درون ما هستند و بدون شک زیبایی آنها مهم است. به همین دلیل باید نکاتی را رعایت کنید تا آرایش حالت چشم‌هایتان را خراب نکند و برعکس زیبایی آنها را چند برابر کند. برای این کار فرم چشم‌ها را بشناسید و درست آرایش کنید.

چشم‌های بزرگ

افرادی که چشم‌های بزرگ و گردی دارند می‌توانند از سایه‌های تیره رنگ استفاده کنند. این انتخاب به متعادل کردن اندازه چشم‌ها و زیبایی آنها کمک می‌کند. به عنوان مثال آرایش چشم اسموکی برای چشم‌های بزرگ و گرد مناسب است.

چشم‌های بادامی شکل

چشم‌های بادامی چشم‌هایی هستند که در وسط باریک و گرد شده‌اند. به همین دلیل آرایش این چشم‌ها بسیار آسان است چون متقارن هستند. استفاده از رنگ‌های روشن و تیره برای آرایش چشم‌های بادامی مناسب است. توصیه می‌شود هایلایتر را در ناحیه مجرای اشک بزنید تا نگاهتان ظاهری هماهنگ داشته باشد.

چشم‌های فرو رفته و گود

این مدل چشم‌ها به دلیل برجسته‌تر بودن استخوان ابرو گود رفته‌اند. برای آرایش این مدل چشم‌ها به سراغ سایه‌های تیره نروید چون رنگ تیره باعث می‌شود چشم‌ها کوچکتر از حد معمول به نظر بیایند.

منبع: سلامت

بیشتر بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.