افشاگری علی دایی علیه تاج و انتخاب ویلموتس

همه هواداران فوتبال در ایران از خود می پرسند علی دایی این روزها کجاست و چه می کند.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از تابناک، علی دایی که بعد از افشاگری علیه مدیرعامل وقت باشگاه سایپا و لو دادن هویت و نام واقعی او از فوتبال ایران کنار رفته و به طرز عجیبی هدایت هیچ تیمی را به وی واگذار نکرده اند، این روزها در دفتر کارش مشغول امور تجاری اش است و از بیرون فوتبال و نتایجش را دنبال می کند.

او در یک مصاحبه تازه افشا کرد که بعد از جدایی کارلوس کی روش با مهدی تاج به توافق رسیده بود که سرمربی تیم ملی فوتبال شود اما تاج ناگهان ویلموتس را برگزید و با او قراردادی نجومی بست. حرف های علی دایی را بخوانید.

مدت‌ها پیش گفته بودید تا زمانی‌که این آدم‌ها در فوتبال باشند جای من در این فوتبال نیست منظورتان از کلمه این آدم‌ها دقیقا چه کسانی بود؟

بله. همان‌هایی که یک سهم و سود بزرگی را در نبود من از فوتبال می‌برند. اولین بار است که این حرف را می‌زنم. قبل از اینکه آقای “ویلموتس” به تیم ملی بیاید و سرمربی شود ما با آقای تاج در مورد سرمربیگری تیم ملی صحبت کردیم. شاید ایشان الان بیایند و منکر شوند. ولی ما با ایشان صحبت کردیم و قرار بود تا دو روز بعد این خبر و توافق را علنی کنیم. ولی یک روز به اعلام توافق‌مان مانده بود که من در زیرنویس اخبار دیدم نوشته است “مارک ویلموتس” سرمربی تیم ملی فوتبال ایران شد. من هم به ایشان تبریک گفتم. متاسفانه انتخاب‌های نادرستی که تا الان انجام شده از همه لحاظ چه مالی و چه فوتبالی خیلی به ما صدمه زده است. آن‌ها می‌توانند بگویند که به من چنین پیشنهادی ندادند، ولی من هیچ وقت در زندگی‌ام دروغ نگفته‌ام. بعد از رفتن آقای ویلموتس هم دوباره با من در مورد سرمربیگری صحبت شد که بعد از آن هم دوباره آقای “اسکوچیچ” سرمربی تیم ملی شدند. من جایی کار نمی‌کنم که شخص بالا دستی‌ام کسی باشد که هیچ اطلاعات فوتبالی ندارد آن‌وقت بخواهد به من امر و نهی کند. اصلا همچین چیزی را دوست ندارم. شما الان لطف کردید برای مصاحبه به دفتر ما آمدید اگر دقت کرده باشید بنده نه میز دارم نه صندلی. اصلا هم در قید و بند این چیز‌ها نیستم. در حال حاضر هم احساس خیلی خوبی دارم. زندگی‌ام به همان روال عادی خودش بازگشته است که خدارا از این بابت بسیار شکر می‌کنم.

متاسفانه چند وقت اخیر در تیم ملی شاهد اتفاقاتی بودیم. از بدهی سنگین ویلموتس گرفته تا خود انتخاب اسکوچیچ. شما در مجموع این مسائل را چطور ارزیابی می‌کنید؟ فکر می‌کنید آقای اسکوچیچ بتوانند در تیم ملی عملکرد موفقیت‌آمیزی داشته باشند؟

من برای آقای اسکوچیچ آرزوی موفقیت می‌کنم. موضوعی که خیلی برایم اهمیت دارد موفقیت تیم ملی و شادی مردم کشورم است. چرا که در این اوضاع و احوال مردم ما شادی به غیر از این ندارند. اگر دقت کرده باشید تمام کار‌های غیرمسئولانه‌ای که در این مدت انجام شده است یک سمت آن به وزارت ورزش مربوط می‌شود. مثلا شما باشگاه استقلال را ببینید که چقدر باید تاوان مربی‌های آلمانی، ایتالیایی‌اش و بازیکنان خارجی‌اش را بدهد. یا مثلا پرسپولیس که با آوردن برانکو، کالدرون و بازیکنان خارجی بدرد نخور به همین وضع دچار شده است. متاسفانه افرادی را برای مدیریت در این باشگاه انتخاب کردند که مدیریت ورزش بلد نبودند. یکی از مشکلات ما در ورزش ایران همین افرادی هستند که به عنوان مدیر انتخاب می‌شوند، ولی با ورزش بیگانه هستند؛ و بعد از انتخاب یکسری قراداد‌های ترکمنچای می‌بندند؛ که در نهایت پول از جیب این ملت می‌رود نه از جیب مدیرعامل، وزیر و رئیس فدراسیون. هیچکدام از آن‌ها مبلغی را از دست نمی‌دهند. این‌ها تصمیمات غیرمسئولانه‌ای بوده که اتفاق افتاده است. مثلا الان آقای گل محمدی در پرسپولیس همان کاری را انجام می‌دهد که برانکو آن را انجام داد. ولی آقای برانکو چقدر گرفته آقای گل محمدی چقدر گرفته است؟

شما مخالف خرج کردن پول برای مربی خارجی هستید؟

این همه ما داریم تاکید می‌کنیم که باید در همه چیز خودکفا و متکی به خودمان باشیم. خودمان باید کارهایمان را پیش ببریم. اما چطور است که این مربیان می‌آیند و این پول‌ها از دست می‌رود! آیا این پول‌ها مبالغ کمی هستند؟ اگر بنشینیم و حساب و کتاب کنیم فکر می‌کنم بتوانیم با این مبالغ یک شهر کوچک را دوباره آباد کنیم. آن هم با این وضع اقتصادی که این روز‌ها داریم. به‌نظرم ما تصمیمات غیرمسئولانه می‌گیریم که همین موضوع به فوتبال صدمه می‌زند. در مورد آقای اسکوچیچ هم باید بگویم که برای ایشان آرزوی موفقیت دارم. ما دو بازی بسیار سخت مقابل بحرین و عراق داریم که خوشبختانه در هر دو بازی هم از امتیاز میزبانی برخوردار هستیم. انشاالله تا آن موقع اتفاقات خوبی بیفتد و بتوانیم از حضور هواداران هم استفاده کنیم. چرا که این دو بازی را باید ببریم تا بتوانیم به دور بعد صعود کنیم. حیف است که تیم ملی ایران دور اول اوت شود.

فکر می‌کنم ما میلیون‌ها یورو پول به یک مربی پرداخت کردیم که بیاید دو تا تیم رده چهارم آسیا را ببرد. حق است که این همه پول را صرف کنیم که دو تا تیم خیلی ضعیف را که بیشتر شبیه به شوخی بودند را ببریم. این‌ها برای کسی مثل من مایه شرم است. این همه جارو جنجال کردند در صدا و سیما، روزنامه‌ها و فضای مجازی نتیجه‌اش چه شد؟ چه خروجی داشت؟ چه اتفاقی افتاد؟ به غیر اینکه مثل سری قبل فقط پول مفت دادیم به آدم غیرمتخصص.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.