معجزات سرکه در شست‌وشوی لباس‌ها

سرکه و به‌طور خاص سرکه سفید در حیطه بهداشت خانواده کارایی‌های بسیاری دارد که عده‌ای با آن‌ها آشنا هستند و عده‌ای دیگر خیر.

به گزارش تازه‌نیوز، طبیعی برای تمیز کردن همه چیز بسیار ضروری است. از جمله فواید بی‌شمار آن، تمیز کردن پارچه‌هایی با جنس کتان است. در حالی که ممکن است اضافه کردن آن به مراحل شستشوی لباس‌ها عجیب به نظر برسد، اما نتایجی عالی به همراه دارد. برای آشنایی با خواص این ماده جادویی با ما همراه باشید.

سرکه سفید به دلیل قدرت ضدباکتریایی خود مشهور است. بر اساس مطالعه‌ای که اخیراً انجام شده‌ است، اسید استیک موجود در آن، نقش ضدعفونی‌کننده بالایی دارد، به‌طوری ‌که مبارزه با میکروب‌ها با این ماده بسیار آسان می‌شود.همچنین برای ضدعفونی کردن، نرم کردن یا خوشبو کردن لباس‌ها، سرکه سفید راه‌حل مناسبی به نظر می‌رسد. در اینجا نحوه استفاده از آن برای شستشویی بی‌عیب و نقص توضیح داده ‌شده‌ است.

۱. نرم کردن لباس‌های شسته‌شده

توصیه ما به شما این است که به‌جای استفاده از نرم‌کننده‌های لباس که شیمیایی و گران‌قیمت نیز هستند، به محصولات طبیعی مثل سرکه سفید روی آورید. برای این کار ۲۵۰ میلی‌لیتر از این ماده را در کشوی مواد شوینده ماشین لباسشویی بریزید و سپس اجازه دهید تا محصول عمل کند.

ترفند دیگر: برای خوشبو کردن لباس‌های خود، می‌توانید چند قطره اسانس اسطوخودوس به آن اضافه کنید. دستگاه خود را روشن کنید. درنهایت شک نکنید که نتیجه‌ای عالی عایدتان خواهد شد. ملحفه‌ها و حوله‌های شما نرم و پف‌دار خواهند ماند. علاوه بر این از پُرز پُرز شدن آنها جلوگیری خواهد شد.

۲. ضدعفونی کردن لباس‌ها

سرکه سفید به عنوان یک ضدعفونی کننده عالی برای سطوح و لباس شناخته شده است. برای این کار، ۲۵۰ تا ۴۰۰ میلی‌لیتر سرکه را در کشوی مواد شوینده بریزید و بگذارید عمل کند تا درنهایت لباس‌هایی کاملاً سالم و تمیز داشته باشید.

۳. حفظ رنگ لباس‌ها

سرکه سفید ضمن افزایش کارایی مواد شوینده استفاده‌شده، به حفظ رنگ لباس شما نیز کمک می‌کند. افزودن ۲۵۰ میلی‌لیتر سرکه به کشوی مواد شوینده در شروع چرخه شستشو، به محافظت از رنگ لباس و ثابت نگه داشتن آن کمک بسیاری می‌کند.

۴. احیای رنگ سفید در لباس‌های سفیدرنگ

برای اینکه لباس‌های سفید شما سفیدی خود را حفظ کنند و به‌مرور زمان از خاکستری شدن آن‌ها جلوگیری شود، راه‌حل این است که در هر بار شستشو از سرکه سفید استفاده کنید. اگر در این‌کار مداومت داشته ‌باشید، درخشندگی لباس‌های سفید شما به شکل چشم‌گیری حفظ می‌شود.برای این کار، ۲۵۰ میلی‌لیتر سرکه را به همراه مواد شوینده داخل کشوی مواد شوینده بریزید و اجازه دهید محصول عمل کند.

۵. پاک‌سازی لکه‌هایی که به سختی از بین می‌روند

لکه‌های زرد روی لباس‌ها یا باقی مانده صابون را می‌توان با سرکه سفید پاک کرد. برای این منظور، این محصول طبیعی را می‌توانید به چند روش مصرف نمایید.لباس‌های خود را به مدت ۳۰ دقیقه در آب سرکه که حاوی ۱.۵ لیتر آب و ۵۰۰ میلی‌لیتر سرکه سفید است، خیس کنید، سپس طبق معمول بشویید. همچنین می‌توانید برای کارایی بیشتر، لباس‌های خود را یک شب در این محلول خیس کنید.برای لکه‌های قدیمی‌تر، می‌توانید سرکه سفید را روی ناحیه موردنظر اسپری و آن را با یک پارچه تمیز پاک کنید. هنگامی که لکه از بین رفت، لباس را در ماشین لباس‌شویی بیاندازید تا طبق معمول شسته‌ شود.

۶. خوشبو کردن لباس‌ها

اگر لباس‌هایتان به بوی غذا، آشپزخانه و دود آغشته شده ‌است و نگران هستید که چگونه از این بوها خلاص شوید، فقط کافی‌ست تا به مقدار مساوی مخلوط آب و سرکه را روی لباس خود اسپری کنید تا بوی بد به سرعت از بین برود. برای شستشو در ماشین نیز می‌توانید ۲۵۰ تا ۵۰۰ میلی‌لیتر سرکه را در کشوی مواد شوینده بریزید و عملیات شستشو را طبق روال معمول شروع کنید تا بوی تند لباس‌ها از بین برود.

۷. تمیز کردن ماشین لباسشویی

بسیاری از افرادی که فراموش می‌کنند ماشین لباسشویی را تمیز کنند، به اشتباه بر این باورند که ماشین لباسشویی به‌طور خودکار با چرخه‌های شستشو، تمیز و پاکسازی می‌شود. در صورتی که این دستگاه در صورت عدم نگهداری صحیح می‌تواند به لانه باکتری‌ها تبدیل شود.فراموش نکنید که فضای داخلی و فیلترهای ماشین لباسشویی معمولاً کثیف می‌شوند. برای غلبه بر این موضوع، لازم است تا یک بار در ماه دستگاه را تمیز کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که سرکه سفید را داخل محفظه داخلی دستگاه بریزید، سپس یک چرخه شستشوی معمولی را شروع کنید.

منبع: سلامت

بیشتر بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.