باید منتظر قحطی و جنگ باشیم؟

روایتی از مرگ گسترده نیم میلیون کودک عراقی تحت شدیدترین تحریم‌های آمریکا، شاید عده‌ای را که هنوز، مشکلات امروز کشور را با تسویه حساب سیاسی همراه می‌کنند، از خواب بیدار کند.

به گزارش سرویس خبر ویژه تازه نیوز، شدیدترین رژیم تحریمی ایران، این روزها، شرایط سخت و پیچیده‌ای برای مردم ایران پدیده آورده اما سوال اساسی این است که آیا سناریوی تحریم ایران و سیاست نفت در برابر غذا در ادامه همان نقشه آمریکا برای فروپاشی عراق و سپس حمله نظامی به این کشور است؟

باهم سناریوی طراحی‌شده آمریکا را مرور کنیم تا بهتر، شرایط ویژه کشور و مدیریت قابل قبول این ماه‌های کرونا زده را درک کنیم.

در دوم آگوست سال ۱۹۹۰، عراق به کویت حمله کرد. چهار روز بعد شورای امنیت سازمان ملل یکی از وسیع‌ترین تحریم‌های اقتصادی در تاریخ مدرن را تصویب کرد. تقریباً همه چیز برای مردم عراق از جمله غذا و دارو ممنوع شد. حتی برای عراق سناریوی نفت در برابر غذا و دارو هم طراحی شد اما کارشکنی‌‎ غربی‌ها اجازه نداد مردم عراق از آن بهره‌مند شوند.

دردناک این است که آمار کشته‌های ناشی از این تحریم‌ها نسبت به بمباران اتمی در هیروشیما و ناکازاکی بیشتر بوده است که شامل مرگ نیم میلیون کودک بر اثر کمبود غذا و دارو است.

زمانی که از مادلین آلبرایت (وزیر امور خارجه آمریکا) پرسیدند که آیا فکر می‌کنید مرگ بیش از نیم‌ میلیون کودک عراقی ارزشش را داشت پاسخ داد «بله، ما فکر می‌کنیم که ارزشش را داشت!»

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.