احمدی‌نژاد چندصد میلیون دلار پول مردم را اینطوری به باد داد!

در خبرها آمده که سید ابراهیم رئیسی با رئیس جمهور نیکاراگویه تلفنی صحبت کرده و طبق معمول اقای دانیل اورتگا شعارهای ضد امریکایی داده و گفته امریکا وحدت ما با ایران را هدف قرار داده است.

به گزارش تازه‌نیوز، اصغر احمدخانی کارشناس بازنشسته وزارت خارجه، در یادداشتی به ذکر خاطره‌ای عجیب از مدل مدیریتی احمدی نژاد پرداخت و نوشت: خاطره ای از دوران ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد نقل میکنم که در تاریخ ثبت شود.

دوستی داشتم که سفیر اکرودیته ایران در منطقه امریکای لاتین (امریکای مرکزی) بود (به سفیری که علاوه بر کشور محل ماموریت سفارت کشورش در چند کشور اطراف که سفیر ندارد را سرپرستی کند اکرودیته میگویند) در ایام ریاست جمهوری دکتر احمدی نژاد دیدم چند وقتی هست که دوستم تهران هست و بر خلاف معمول به محل ماموریت برنگشت ازش پرسیدم چند روز دیگه برمیگردی؟ گفت از سفارت استعفا دادم و برنمیگردم! پرسیدم چرا ..!؟
گفت ماه گذشته آقای احمدی نژاد به منطفه امریکای لاتین سفر کرد و علاوه بر مکزیک (محل ماموریت دوستم) از چند کشور دیگر از جمله نیکاراگوئه بازدید کرد. طبق روال در تنظیم برنامه دیدار رئیس جمهورهای دو کشور تیتر و اطلاعات موارد مذاکرات را هم تنظیم کردیم و برای مطالعه به آقای احمدی نژاد دادیم. ایشان نگاهی به دستور مذاکرات انداخت و با ناراحتی پرسید این بند ۳ دیگه چیه .!؟ آقای متکی به من گفت آقای سفیر جزییاتش رو به آقای رییس جمهور توضیح بدید. گفتم ما از حدود دو دهه قبل چند صد میلیون دلار طلب از نیکاراگوئه داریم که در سر رسید ها پرداخت نکردند الان با توجه به بهبود اوضاع اقتصادی این کشور و مذاکراتی که من با وزیر اقتصاد و رییس بانک مرکزی و وزیر خارجه اشان داشتم امادگی دارند در چند قسط پرداخت کنند نیمی از طلب را ابتدا و مابقی در دوسال پرداخت میکنند…!
اقای احمدی نژاد با عصبانیت گفت شما با اجازه چه کسی به اینها فشار اوردید که بدهی شون رو پرداخت کنند!
شما فقط،سفیر هستید. مملکت ما رییس جمهور داره. من از یک کشور انقلابی که در خط مقدم نبرد با امریکا هست، طلب وصول نمی کنم. اتفاقا قصد دارم یک خط تسهیلات اعتباری یک میلیارد دلاری مجدد بهشون بدم!

این مطالب را هم بخوانید:

گفتم آقای رییس جمهور من سه سال زحمت کشیدم برای پس گرفتن طلب کشور که قابل بخشش نیست! الان اینها توان بازپرداخت رو دارن بعداً چنین فرصتی شاید پیش نیاد!

آقای احمدی نژاد گفت همینکه که گفتم صورتجلسه اماده کنید مبنی بر بخشش بدهی نیکاراگوئه به ایران. وزیر اقتصاد هم امضا میکنه. منم امضا میکنم .
نگاهی به اقای متکی کردم دیدم سرش رو انداخته پایین و ناراحته ولی چیزی نمیگه. گفتم اقای رییس جمهور باور کنید ساندنیست ها و دانیل اورتگا اون انقلابیون سابق نیستند الان که بعد از بیست سال دوباره بقدرت برگشتند ادبیاتشون تغییر کرده حتی مانیفست ساندنیستها رو تغییر دادن و مبارزه با امپریالیسم ایالات متحده را حذف کردند. آقای اورتگا سه روز بعد از ادای سوگند ریاست جمهوری به امریکا سفر کرد و در ملاقات با رییس جمهور امریکا گفت پیام‌این سفر تغییر دیدگاههای ما و فشردن دست دوستی با ایالات متحده امریکاست .
آقای احمدی نژاد با عصبانیت گفتند: آقای متکی چقدر گفتم این سفرای لیبرال و سازشکار رو عوض کن و سفیر انقلابی بذار جاشون. این سفیرت داره به من درس سیاست میده. هنوز نفهمیده دوره هاشمی و خاتمی تمام شده الان رییس جمهور خائن و سازشکار نداریم.
متکی گفت اقای احمدی نژاد ایشون از باسابقه ترین و خوشنام ترین سفرای ما هستند. احمدی نژاد نگاهی به من انداخت و گفت اقای سفیر برید تفاهم‌نامه بخشش بدهی ها رو با وزارت خارجه نیکاراگویه آماده کنید فردا تو ملاقات با آقای اورتگا امضا کنم.

در حالی که فرایند بخشش طلب‌های این چنینی با استدلال ویژه باید در مجلس و شورای نگهبان تایید شود!

…در هشت سال دولت روحانی، به هر دری زد تا برای دریافت طلب ایران از نیکاراگوئه راهی پیدا کنه نشد تا بحث شروع میشه میگن این امضای رییس جمهور خودتونه ما بدهی به شما نداریم.

جناب آقای رییسی
رییس جمهور محترم

مطلب بالا را نقل کردم تا در جریان طلب ایران از کشور نیکاراگوئه قرار بگیرید و توجه داشته باشید آقای دانیل اورتگا همچنان که در تماس با جنابعالی شعارهای ضد آمریکایی سر میدهند همزمان با امریکایی ها نرد عشق میبازند و از طریق رابطه با آمریکا و استفاده از اعتماد آنها اوضاع آشفته اقتصادی کشورشان را سامان دادند و به رشد اقتصادی پنج درصد آن هم در شرایط کرونا دست پیدا کردند. روابط شخصی آقای ترامپ با اقای اورتگا بسیار عالی بود و همان روابط صمیمانه با دونالد ترامپ الان باعث تنش هایی در رابطه با دولت جدید امریکا شده است لطفاً تلاشتان را برای وصول طلب ایران انجام دهید رییس جمهور احمدی نژاد اختیار بخشیدن یک دلار از مطالباتِ مردمِ ایران راهم نداشت چه برسد به چنین رقم هنگفتی!

3 نظر
  1. محمد

    چراقسمت ارسال نظرروفعال کردین شماکه قصددرج نظرات راندارین این مردم آزاریه

  2. ali

    اقای احمد خانی یکی پول خرج نیکارا گویه می کنه تا با شعار مرگ بر امریکا کمی هزینه بگذاره روی دست امریکا یکی هم پول خرج می کنه تا ثابت کنه امریکا قابل تعامله امریکا مورد اطمینانه،امریکا داداشمونه امریکا عزیزمونه.اما این دو تفاوتی دارند دومی وقتی می خواست بره اعتراف کرد که امریکا هیچ قابل اعتماد و تعامل نیست بلکه عقرب صفت هم هست..!!!!!!!!

  3. شیخ بهایی

    لینک واقعیت مطلب برای کشایی که میخوان بدونن
    اینم جالب بود اولش نوشتید بازنشسته وزارت خارجه در صورتی که بعدش گفته استعفا داده

    https://dolatebahar.ir/news/20938/%D8%AA%DA%A9%D8%B0%DB%8C%D8%A8-%D8%A7%D8%AF%D8%B9%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D8%AE%D8%B4%D8%B4-%D8%A8%D8%AF%D9%87%DB%8C-%D8%AF%D9%88%D9%84%D8%AA-%D9%86%DB%8C%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%A7%DA%AF%D9%88%D8%A6%D9%87-%D8%A8%D9%87-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D8%A7-%D8%AF%D8%B3%D8%AA

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.