افزایش حقوق در سال آینده چند درصد است؟

سال گذشته تا سقف ۲.۵ میلیون تومان به حقوق کارکنان دولت اضافه شد و این درحالی بود که نرخ تورم خیلی بیشتر از اینها بود.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از تحریریه، جعفر قادری، رئیس کمیته اقتصادی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: کف و سقفی که مجلس در بودجه تعیین تکلیف می کند معمولاً در دستگاه ها رعایت می شود اما با نرخ تورمی که وجود دارد عملاً اتفاق خاصی در زندگی کارمندان رخ نمی دهد.

وی افزود: سال گذشته تا سقف ۲.۵ میلیون تومان به حقوق کارکنان دولت اضافه شد و این درحالی بود که نرخ تورم خیلی بیشتر از اینها بود. در سال ۱۴۰۱ نیز قرار است که براساس بخشنامه، فقط ۱۰ درصد به حقوق ها اضافه شود درحالیکه نرخ تورم بالای ۴۰ درصد است و عملاً این میزان افزایش، پاسخگوی تورم موجود نخواهد بود.

وی در ادامه این مطلب با تذکر این نکته که تشکیلات دولت یک تشکیلات عریض و طویلی است و بیش از نیاز کارمند دارد گفت: دولت متناسب با نرخ تورم نمی تواند افزایش حقوق داشته باشد.

قادری با اذعان به اینکه دولت و مجلس در افزایش نیرو با هم مسابقه گذاشتند اظهارکرد: دولت و مجلس تحت عناوین مختلف، تشکیلات دولت را توسعه می دهند.

7 نظر
  1. سجاد

    شما مسئولان رو خدا از کره مریخ اورده فقط حقوقها رو یکسان کنید کافیه یعنی شما اون کارمندی که پانزده میلیون میگره باز می خواهید اضافه کنید شورشودر اوردید بخدا

  2. فلک زده

    ما که در اداره باید 10 نفر باشیم 2 نفریم و کار همشونو انجام میدیم ،‌منظور از کارمندا چیه یا کیه که هی اضافه میشه نمیدونم کیان.

  3. صابر

    ما سه سال پیش زمانی که طلای 18 عیار 110 هزار تومان بود 2 میلیون حقوق می گرفتیم یعنی 18 گرم طلای 18 عیار ما همان 18 گرم سه سال پیش را میخواهیم الان متوسط کارمندان 5 میلیون تومان حقوق می گیرند یعنی 4 گرم طلای سه سال پیش ولی در این میان کسی که جارو میفروشه به میزان تورم قیمت جارو را برده بالا ولی دولت در این مدت فقط به جیب کارمندان دستبرد زده یعنی یک چهارم سه سال پیش را حقوق میده شما را خدا به داد کارمندان بدبخت برسید نهادهای حمایتی هم تحت پوشش نمی کنه که اسم کارمندی روی شماست

  4. سامیار

    آقا تو رو خدا کارمندان دانشگاه آزاد دریابید. پایین اشل حقوقی در کشور مربوط با کارمندان دانشگاه آزاد هست. همه مزایا اضافه کار ، کارانه، سلف و سرویس و سرویس ایاب و ذهاب رو حذف کردند. دریافتی من کارمند با هیجده سال سابقه و کارشناسی ارشد زیر پنج میلیون هست. اقساط وام بیرون هم هست. والا بخدا ماهم ایرانی هستیم. ماهم جز مردم همین کشور هستیم. چرا هیچ نهادی هیچ سازمانی هیچ رسانه ایی در این کشور حرف ما را نمی شنود. نه یارانه معیشتی به ماتعلق گرفته نه سهام عدالت. انگار که ما بیگانه هستیم. از سال 98 حقوق کارمندان دستگاه های دولتی 50 درصد 70 درصد 100 درصد ووووووو افرایش یافت اما دانشگاه آزاد در سال 99 تنها 320 هزار تومان و امسال بین یک تا یک و نیم افزایش دادند که هنوز که هنوزه ما مابه التفاوت حقوق فروردین و اردییهشت دریافت نکردیم. همین حقوق ناچیز هم سر ماه به ما نمیدن. یک ماه دهم برج میدن یک ماه هشتاد درصد یک ماه پانزدهم …. ما هم ایرانی هستیم. دریابید ما را هم.

  5. حسین

    سلام چرا دولت گسترش پیدا نکنه وقتی شرکتهای خصوصی ورشکست میشن مردم کجا کار پیدا کنن دولت یکی از گزینه ها است

  6. حمید کرمی .کارشناس ارشد اقتصاد ومدیریت

    در پشت پرده نکاتی هست که نرخ تورم را برای سال بعد نمی توان پیش بینی کرد.همانند برجام.آزاد شدن نرخ ارزدولتی ومشکلات دیگری که احتمال بوجود آمدنش هست .لذا در مورد افزایش حقوق باید فقط اکتفا کرد به همان قانون پایه که افزایش حقوق باید بر اساس نرخ تورم باشد . ولی پیشنهاد دیگر اینکه نرخ افزایش حقوق را براساس نرخ تورم ماهانه سال1401محاسبه کنند.

  7. علی

    تنها راه کاهش هزینه کوچک کردن دولت است. هر چند هفته یک استان یا شهرستانی اضافه می کند هر جند سال هم وزارتخانه جدید این همه هزینه دارد

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.