جنجال دوباره بهروز افخمی: اصغر فرهادی تکراری شده/ اسکار مخاطب سابق را ندارد!

بهروز افخمی با به نقد کشیدن آثار جدید اصغر فرهادی گفت: سینمای جشنواره ای ایران مخاطب چندانی ندارد و نود درصد ایرانیان، فیلم جشنواره ای نمی‌بینند.

به گزارش تازه نیوز، بهروز افخمی، کارگردان سینما و تلویزیون چندین ماه پس از اظهارات جنجالی اش در رابطه با کرونا، شب گذشته در برنامه زنده جهان‌آرای شبکه افق بازهم صحبت های جنجالی را بیان داشت که بخش‌هایی از آن را در ادامه می‌خوانیم:

  • سینمای جشنواره ای ایران مخاطب چندانی ندارد و نود درصد ایرانیان، فیلم جشنواره ای نمی‌بینند چون نگاه سیاه حاکم بر آثار جشنواره ای دلشان رازده و دست این گونه فیلمسازان را رو کرده است.
  • معاونت بین الملل فارابی هیچگاه دوست نداشته فیلم امثال من به کن و برلین برود و وقتی «گاوخونی» را برای کن پسندیدند و فارابی مخالفت نکرد تعجب کردم ولی بعد فهمیدم فیلم همان نگاه سیاه جشنواره ای مطلوب را دارد و برای همین به کن رفته است.
  • خودم فیلم «بلک نویز» را در کانادا ساختم درباره نیستی و تباهی ولی این فیلم را فقط چون کانادا را تیره و تار نشان می‌داد در هیچ جشنواره‌ای نشان ندادند ولی اگر همان داستان را در ایران می‌ساختند حتما جشنواره‌ای می‌شد! گردانندگان جشنواره های غربی بیشتر با ایران و ایرانی مشکل دارند چون ایران و ایرانی قوم‌گرا و قبیله گرا هستند و آنها دوست دارند ایران را تکه تکه کنند.
  • فیلم‌های فرهادی را بعد از «فروشنده» ندیدم چون فرهادی تکراری شده و داستانی تکراری را بارها می‌گوید درست شبیه «شوکران» که خودم ساختم.
  • فرهادی نمی‌تواند وسط بماند چون در همه جای دنیا لیبرالیسم به بن بست رسیده و دیگر باید تکلیف را روشن کرد که یا این طرف یا آن طرف.
  • سینما در بیست سال اخیر در همه جای دنیا بی اهمیت شده و دیگر نمی‌تواند افکار عمومی را عوض کند. دیگر نباید وقت گذاشت درباره اینکه مثلا اگر فرهادی باز اُسکار بگیرد چه خواهد شد چون خود مراسم اُسکار هم دیگر مخاطب سابق را ندارد.
  • اگر می‌دانستم زمانی می‌شود که فیلم را با موبایل می‌سازند هرگز فیلمساز نمی‌شدم.

بیشتر بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.