تصمیم رئیسی فروش فوق‌العاده خودرو را متوقف کرد؟

بنا بر تصمیم دولت افزایش قیمت ایران‌خودرو و سایپا لغو شد؛ دلیل توقف فروش فوق‌العاده این دو خودروسازی، این تصمیم است؟

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از ایسنا، دهه اخر آبان، پس از اتمام دوره شش ماهه از آخرین قیمت‌گذاری شورای رقابت برای محصولات خودروسازان، قیمت جدید محصولات ایران‌خودرو و سایپا مشمول افزایش قیمت و بر این اساس قیمت‌های جدید برای نیمه دوم سال جاری اعلام شد. به دنبال این موضوع مدیران خودروساز قول دادند که با توجه به اصلاح قیمت‌ها، تولید و عرضه را افزایش خواهند داد و بدین ترتیب هر هفته عرضه فوری و فروش فوق‌العاده محصولات خود را اجرا خواهند کرد.

پس از آن‌که قیمت‌ خودروهای داخلی بنابر تصمیمات دولت، به قیمت‌های قبلی بازگشت و مسئولیت تصمیم‌گیری برای قیمت خودروهای داخلی به ستاد تنظیم بازار واگذار شد، با توجه به این‌که تاکنون ستاد تنظیم بازار تصمیمی برای تغییر قیمت یا حفظ قیمت‌های فعلی نگرفته، به نظر می‌رسد خودروسازان نیز نمی‌توانند یا نمی‌خواهند به قول خود وفادار بمانند؛ چرا که آن‌ها اجرای هفتگی فروش‌های فوق‌العاده را در گرو اصلاح قیمت‌ها دیده بودند.

بنابراین حال که وضعیت قیمت‌گذاری خودرو هنوز نامشخص است، به نظر می‌رسد خودروسازان نیز فروش فوق‌العاده محصولات خود را فعلا تا زمان تعیین تکلیف قیمت خودرو متوقف کرده‌اند.

این در حالی است که طی این دو هفته ایران‌خودرو تنها در یک نوبت برنامه پیش‌فروش یک‌ساله شش محصول خود را در قالب مشارکت در تولید به مرحله اجرا درآورده است و سایپا نیز از روز گذشته پیش‌فروش یک‌ساله هفت محصول خود را آغاز کرده اما خبری از فروش‌های فوری در دو خودروساز بزرگ نبوده است.

البته لازم به ذکر است که اعلام قیمت‌های جدید ایران‌خودرو (در همان ابتدا و پیش از بازگشت به قیمت‌ها) همزمان با برگزاری یک مرحله فروش فوق‌العاده همراه شد و زمانی که قیمت‌ خودروها به قیمت‌های قبل بازگشت، یک روز از موعد ثبت‌نام متقاضیان گذشته بود و یک روز دیگر مهلت باقی مانده بود؛ لذا ایران‌خودرو طرح مذکور را پس از بازگشت قیمت‌ها، با همان قیمت‌های گذشته قرعه‌کشی کرد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.