روغن کرچک معجزه‌ای برای پرپشت شدن موها

روغن کرچک قرن‌هاست که برای زیبایی پوست و نیز استحکام و شادابی موها استفاده می‌شود. اخیراً این روغن برای موها بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد به‌طوری‌ که بسیاری از بانوان و آقایان برای رشد سریع موهای خویش، به این روغن روی آورده‌اند.

به گزارش تازه‌نیوز، روغن کرچک به‌عنوان روغنی شگفت‌انگیز شناخته شده است به این دلیل که گفته می‌شود در تقویت و رشد مو، ابرو و مژه بسیار موثر است. اگر تمایل دارید تا از مزایای این روغن بیشتر بدانید، در این مقاله با ما همراه باشید.روغن کرچک از دانه‌های گیاه دارویی Ricinuscommunis استخراج می‌شود. این روغن خواص زیادی دارد: به شکل چشمگیری موهای خشک را آبرسانی می‌کند، از گره خوردن موها درهم پیشگیری می‌کند و در رشد موها بسیار موثر است.

روغن کرچک سرشار از امگا ۶ و امگا ۹ (اسیدهای چرب) است و توانایی بالایی در افزایش حجم موها دارد.  روغن کرچک اسیدهای چرب، پوست سر و فولیکول‌های مو (محل تولد مو) را تحریک می‌کنند و در نتیجه تارهای مویی به‌طور قابل توجهی تقویت می‌شوند.

از آنجا که این مواد مغذی، کوتیکول‌ها را تغذیه می‌کنند، در بهبود ظاهر موها نقش چشمگیری دارند. بنابراین با مصرف این روغن جادویی، دیگر از موهای خشک و الکتریسیته‌دار خبری نخواهد بود و درعوض موها نرم و براق خواهند شد! اما، چگونه از روغن کرچک استفاده کنیم؟

استفاده از روغن کرچک برای موهای خشک

از آنجا که روغن کرچک بسیار غلیظ است، معمولاً‌ توصیه می‌شود که آن را با روغن نارگیل یا بادام شیرین مخلوط کنید تا رقیق شود. سپس، دستان خود را به این مخلوط آغشته نمایید و آن را با احتیاط و به‌طور یکنواخت به کل پوست سر بمالید.

به آرامی کل سطح سرتان را ماساژ دهید تا اثربخشی آن بیشتر شود. اگر موهایی خیلی بلند، پرپشت، مجعد یا وز دارید، موها را دسته‌بندی کنید تا این کار به راحتی انجام گیرد.هنگامی که کل پوست سر به روغن آغشته شد، مابقی روغن را با استفاده از انگشتان یا برس، روی طول موهای خود بمالید. اجازه دهید تا یک شب بماند و استراحت کند سپس دو بار با شامپوی ملایم بشویید.

نکته: برای شستشوی کامل روغن از سطح سر و طول موها، بدون این‌که موهای خود را کاملاً خیس کنید، یک دور از شامپو استفاده کنید. این شامپوی اولیه روغن را بهتر از بین می‌برد.

توجه: درمان با روغن کرچک را به‌طور مداوم انجام ندهید چون این حجم از روغن به موها آسیب جدی وارد خواهد کرد. توصیه ما به شما این است که هر دو ماه یکبار به سراغ این روغن بروید تا موها نیز زیاد به مصرف این چربی عادت نکند.

منبع: سلامت

بیشتر بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.