این دختر از انیشتین و هاوکینگ هم باهوش‌تر است!

یک دختربچه مکزیکی با آی کیو ۱۶۲ تصمیم دارد در آینده فضانورد شود و جهان را تغییر دهد.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از برنا، آی کیو یک دختربچه ۹ ساله از آلبرت انیشتین و استیون هاوکینگ بیشتر است. این درحالی است که فردی با آی کیو ۱۳۰ نابغه به حساب می‌آید.

پرز سانچز مکزیکی از ۳ سالگی خواندن و حتی جبر نیز آموخته است. او اکنون مشغول تحصیل در ۲ رشته مهندسی سیستمها و مهندسی صنایع در ۲ دانشگاه مختلف است. او می‌خواهد به فضا سفر کند و حتی در مریخ شهرک سازی کند. جالب آنکه این نابغه ۹ ساله مبتلا به سندرم آسپرگر است که نوعی از اتیسم به شمار می‌رود.

۱ نظر
  1. علی اصغر قاسم پور

    البته این کودک یک نابغه ی بزرگ از نظر ذهنی هست اما باید توجه داشت که نوابغی مانند اینشتن در زمان کودکی شاید افراد چندان قوی ای در درسهایشان نبودند اما آنچه آنان را به نوابغی در عالم بشریت تبدیل کرده تفکر عمقی آنان هست. این که قدرت نفوذ ذهنی آنان به عمق بعضی موضوعات و درک و ارتباطات و تأثیر و تأثرات آنها بر هم بوده است که آن هم در بزرگسالی اتفاق افتاده است. این که یک فرد از نظر حافظه و هوش پیش رس و در سطح بالایی باشد نمی تواند دلیلی بر جهش و تکان علمی توسط آنان در آینده تلقی شود و بنابر این نمی توان قضاوت کرد که این کودک نابغه هوشش از اینشتن و یا هاوکینگ بالاتر است و آن تکانی که آنان به علم دادند و حوزه و دریچه ای نو و دیگر گشودند توسط این کودک هم اتفاق خواهد افتاد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.