چگونه جاروبرقی‌مان را تمیز کنیم؟

جاروبرقی از جمله وسایل پرکاربرد در هر خانه است و به همین دلیل به سادگی دچار آلودگی می شود اگر قصد دارید جاروبرقی خود را تمیز کنید در ادامه همراه با ما شوید تا درباره تمیز کردن جارو برقی به صورت اصولی را بیاموزید.

 

تمیز کردن جاروبرقی چگونه است
** پاکت جاروبرقی را دور بیندازید و فیلتر را بشویید. برای شستن صحیح فیلتر دستور‌العمل دستگاه را مطالعه کنید. معمولا فیلتر را داخل آب گرم و صابون ملایم خیس می‌کنند سپس در هوای آزاد می‌گذارند تا خشک شود.
** از بوگیر مناسب و آماده استفاده کنید. این بوگیرها به صورت کیسه‌ای یا عطر مانند در بازار موجودند.
همچنین می‌توانید از مواد معطر خانگی برای از بین بردن بوی کپک و ایجاد رایحه‌ای خوش استفاده کنید. سوزن کاج، چند قطره عطر، ورق خشک کن، دارچین، میخک، صابون‌های معطر یا دانه‌های عطری مخصوص حمام را داخل کیسه یا قوطی گذاشته، داخل جاروبرقی قرار دهید.
** تمام وسایل جانبی جاروبرقی از قبیل لوله، شلنگ و اتصالات را بعد از خشک شدن در جای خود قرار دهید. کیسه و فیلتر جاروبرقی را عوض کنید.
بد نیست درباره تمیز کردن جاروبرقی بیشتر بدانید

تمیز کردن غلتک و برس جاروبرقی
یکی دیگر از قسمت های جاروبرقی که باید تمیزی آن را فراموش نکرد، غلتک و برس جاروبرقی است.
در این دو قسمت احتمال گیر کردن مو و پرز درون برس یا غلتک (بسته به مدل جاروبرقی) وجود دارد. برای تمیزی این قسمت باید با قیچی کوچک موهای گیرکرده بین برس یا غلتک را بریده و از آشغال های ریز را از درون آن خارج کنید. مراقب باشید در حین انجام این کار به برس آسیبی نرسانید.

تمیز کردن لوله خرطومی جاروبرقی
به خاطر قدرت پایین و کاهش مکش، فیلتر و کیسه جاروبرقی را تمیز کرده‌اید، اما باز هم تغییر چندانی در قدرت جاروبرقی حاصل نشده است؟ حالا باید تمیز کردن لوله خرطومی جاروبرقی را امتحان کنید.
گاهی اوقات در جریان تمیزکاری و خانه تکانی، اقلام ریز و درشت در لوله خرطومی گیر می‌کنند و به کیسه جاروبرقی نمی‌رسند. این اقلام مانده درون لوله خرطومی، مانع مکش ذرات به درون جاروبرقی شده و در کارکرد دستگاه اختلال ایجاد می‌کنند. برای تمیز کردن لوله خرطومی جاروبرقی آن را از دستگاه جدا کرده و روبروی نور درون آن را نگاه کنید. اگر چیزی درون لوله می‌بینید با چند ضربه آرام آن را از لوله جدا کنید. اگر فکر می‌کنید ذرات درون لوله چسبیده‌اند، بهتر است لوله را درون آب گرم قرار دهید، تا مواد موجود درون آن از لوله جدا شوند.

بیشتر بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.