هدف از توقف فروش فوق‌العاده سایپا و ایران خودرو چیست؟

اخبار از توقف فروش فوق‌العاده خودروسازان حکایت می‌کنند اما سایپا و ایران‌خودرو این موضوع را انکار کرده‌اند. اما آیا هدف از توقف فروش فوق العاده، افزایش قیمت‌ها بوده است؟

به گزارش تازه‌نیوز، توقف شیوه فروش فوق‌العاده این احتمال را پیش کشیده است که خودروسازان نمی‌خواهند با قیمت فعلی خودروهای خود را به فروش برسانند. احتمال تغییر قیمت‌ها در بازه یک ساله بیشتر از ۳ ماهه است و آنها برای فروش فوق‌العاده منتظر قیمت‌های جدید هستند.

با پیگیری‌های خبرنگار تجارت‌نیوز از شرکت‌های سایپا و ایران‌خودرو، کارشناسان آنها با انکار توقف فروش فوق‌العاده، مدعی شدند که فروش محصولات آنها و قرعه‌کشی همچنان پا بر جاست.

این در حالی است که وجه تمایز مورد نظر در طرح‌های مختلف فروش خودروسازان، «قرعه‌کشی» نیست؛ بلکه مساله مهم در مورد موضوع این گزارش «موعد تحویل خودرو» است.

واکنش‌ها به توقف فروش فوق‌العاده ایران خودرو و سایپا

«خودروسازان چه کسانی هستند مگر به غیر این است که دولت هم کلی سهام دارد. چرا دولت هر سال هزاران میلیارد تومان به خودرو سازان کمک یا وام می‌دهد بیخودی که کمک نمی‌کند چون سودش توجیبی دولت هم است و چرا اینقدر ناز می‌کنند، چون دولت به بخش خصوصی اجازه ساخت کارخانه خودروسازی با کیفیت قیمت روز دنیا نمی‌دهد. جلو واردات را هم گرفته، اخه چقدر خودروهای بی کیفیت گران شده.»

«ایران‌خودرو و سایپا محصولات بی کیفیت خودشان را بدلیل عدم رقابت با خودروسازان برتر دنیا به چندین برابر قیمت می‌فروشند تازه ناز می‌کنند. وارادات خودرو را آزاد کنید اونوقت هیچکس نمیادبه اصطلاع تولیدی این دو خودرو را بگیرد.»

«در کشورهای پیشرفته صنعتی با تعداد انگشت شمار نفر در خط تولید بنز و پورش و…. تولید می کنند بعد در کشور ما با تجمع زنبوری در خط تولید تیبا و پراید و… به دست ملت میدن اونم با منت و تحقیر کردن.»

«چه خبرشونه، قیمت ازین بالاتر ببرند، مگه چقدر کیفیت داره خودور هاشون، یک کارگر یا یک معلم ساده مانند من چه جوری یه ماشین تهیه کنیم؟»

«وقتی دولت ها هیچ برخورد درستی با این شبه خودروسازها نمی کنند یعنی کار آنها را با سکوت خود تایید می کنند.

مگر می شود صنعتی که سراسر از رانت دولتی اعم از تن ندادن به استانداردهای اجباری داخلی و سرریز کمک های مالی دولتی فراوان با عناوین مختلف سرمایه در گردش و کمک به قطعه ساز … و همچنین یارانه انرژی بهره می برد، ضرر بدهد؟!»

«خدا خیرتون بده با این ماشینهای فوق العاده که دست مردم میدین هر روز کیفیت بالاتر قیمت مناسبتر، شرایط خریدشم راحتر، عالیه واقعا عالی،هیچ جای دنیا با این شرایط دست مردم ماشین نمیدن!!!»

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.