ارمنستان و آذربایجان توافق کردند؟

رئیس جمهور روسیه پس از دیدار سه‌جانبه با رؤسای جمهور جمهور آذربایجان و نخست وزیر ارمنستان گفت که توافق شد تا سازوکار تعیین مرز میان ارمنستان و جمهوری‌آذربایجان پیش از پایان سال جاری میلادی ایجاد شود.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از فارس، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه شامگاه جمعه (به وقت تهران) گفت که توافق شد تا پیش از پایان سال جاری میلادی، سازوکارهای تعیین مرز میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان ایجاد شود.

وی که پس از نشست سه‌جانبه با «الهام علی‌اف» رئیس جمهور جمهور آذربایجان و «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان صحبت می‌کرد، گفت که این نشست سازنده بود.

رئیس جمهور روسیه روز جمعه در دیدار  جداگانه با الهام علی‌اف نیز درخصوص تداوم درگیری میان باکو و ایروان ابراز تأسف کرد.

پوتین که در سوچی میزبان علی‌اف بود گفت، متأسف است که با وجود توافقات آتش‌بس میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان، درگیری و تلفات ادامه دارد.

علاوه بر علی‌اف، پاشینیان نیز امروز در سوچی حضور داشت و نشست سه جانبه در این شهر برگزار شد.

جمهوری آذربایجان و ارمنستان سال گذشته بر سر منطقه قره‌باغ کوهستانی جنگ ۴۴ روزه را تجربه کردند و این جنگ با میانجیگری روسیه و توافق آتش‌بس پایان یافت. با این حال اخیراً  درگیری‌هایی میان دو طرف رخ داده و چند نظامی کشته و زخمی شده‌اند.

به رغم آتش‌بس، اختلافات باکو و ایروان و اتهام زنی دو طرف درباره پایبندی به این توافق و چالش‌ها در خصوص مسائلی از قبیل ترسیم مرز و ایجاد شرایط لازم جهت امضای معاهده صلح همچنان ادامه دارد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.