بیماری‌های رایج در مردان چیست و چه علائمی دارد؟

به پزشک خود مراجعه کنید تا بیاموزید چگونه می‌توانید خطر ابتلا به بیماری‌های رایجی که مردان با آن مواجه هستند، مانند سرطان، افسردگی، بیماری‌های قلبی و بیماری‌های تنفسی کاهش دهید.

به گزارش تازه‌نیوز، بعضی بیماری‌ها هستند که درمردان به تازگی شیوع پیدا کرده‌اند بهتر است این بیماری‌ها را بشناسید و علائم آن را بدانید:

سلامت قلب

بیماری قلبی اشکال مختلفی دارد. تمام اشکال آن در صورت عدم شناسایی می‌تواند منجر به عوارض جدی و کشنده شود. از هر سه مرد بالغ بیش از یک نفر به نوعی بیماری قلبی عروقی مبتلا است.

پزشک می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی را بر اساس چندین عامل خطر از جمله کلسترول، فشار خون و عادات سیگار کشیدن محاسبه کند.

COPD و سایر بیماری‌های تنفسی

بسیاری از بیماری‌های تنفسی با یک “سرفه سیگار” شروع می‌شوند. با گذشت زمان، آن سرفه می‌تواند منجر به شرایط تهدید‌کننده زندگی، مانند سرطان ریه، آمفیزم یا COPD شود. همه این شرایط در توانایی تنفس شما اختلال ایجاد می‌کند. هر ساله تعداد مردان بیشتری نسبت به سال‌های گذشته به سرطان ریه مبتلا می‌شوند.

افسردگی و خودکشی

محققان موسسه ملی سلامت روان برآورد می‌کنند که سالانه حداقل ۶میلیون مرد از اختلالات افسردگی از جمله افکار خودکشی رنج می‌برند.

صدمات و تصادفات غیر‌عمد

صدمات غیر‌عمد شامل غرق شدن، آسیب‌های مغزی تروماتیک و حوادث ناگوار مربوط به آتش بازی است. میزان مرگ‌و میر ناشی از وسایل نقلیه موتوری برای رانندگان مرد و مسافران ۱۵ تا ۱۹ ساله تقریباً دو برابر زنان است. کارگران مرد ۹۲ درصد از مجموع ۵۵۲۴ صدمات شغلی مرگبار گزارش شده را متحمل شدند.

بیماری کبد

به هضم غذا و جذب مواد مغذی کمک می‌کند. همچنین بدن را از شر مواد سمی خلاص می‌کند. بیماری‌های کبد شامل این موارد می‌شوند:

• سیروز

• هپاتیت ویروسی

• بیماری‌های خودایمنی یا ژنتیکی کبد

• سرطان مجرای صفراوی

• سرطان کبد

دیابت

در صورت عدم درمان، می‌تواند منجر به آسیب عصبی و کلیوی، بیماری قلبی و سکته مغزی و حتی مشکلات بینایی یا نابینایی شود. مردان مبتلا به دیابت با خطر کاهش سطح تستوسترون و ناتوانی جنسی روبرو هستند.و می‌تواند منجر به افزایش افسردگی یا اضطراب شود.

آنفلوانزا و ذات‌الریه

آنفلوانزا و عفونت پنوموکوکی دو خطر اصلی برای سلامت مردان هستند. مردانی که به دلیل COPD، دیابت، نارسایی احتقانی قلب، کم‌خونی داسی شکل، ایدز یا سرطان، سیستم ایمنی بدنشان به خطر افتاده است، بیشتر مستعد ابتلا به این بیماری‌ها هستند. مردان حدود 25 درصد بیشتر از زنان در اثر این بیماری‌ها جان خود را از دست می‌دهند.

سرطان پوست

می‌توانید با پوشیدن لباس‌های آستین‌ بلند، کلاه، عینک آفتابی و ضد آفتاب در خارج از منزل به محافظت در برابر سرطان پوست کمک کنید.

اچ‌آی‌وی و ایدز

مردانی که به اچ‌آی‌وی آلوده هستند ممکن است متوجه آن نشوند، زیرا علائم اولیه ممکن است شبیه سرماخوردگی یا آنفلوانزا باشد.

منبع: سلامت

بیشتر بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.