جزئیات طرح استخدام کارکنان قراردادی و پیمانی دولت

با حضور اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس و کارشناسان مربوطه هفته گذشته جلسه طولانی پیرامون طرح ساماندهی کارکنان برگزار شد.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از تسنیم، عضو هیئت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه بندهای متفاوت طرح ساماندهی کارکنان دولت بررسی شد خاطرنشان کرد: این بررسی‌ها منجر به این شد که طرح مذکور به صحن کمیسیون وارد شود و در دستور کار صحن کمیسیون اجتماعی قرار گیرد.

بهروزی‌فر ‌گفت: بسیاری از کارکنان دولت دارای قراردادهایی به‌عناوین مختلف هستند، این نیروهای کار حقوق خود را از بودجه عمومی کشور دریافت می‌کنند اما دریافتی‌ها متناسب با کاری که ارائه می‌دهند نیست و با توجه به حضور واسطه بین آنان و وزارت‌خانه‌ها و سازمان‌ها امنیت شغلی نیز ندارند.

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان ابراز داشت: طبق بررسی‌های انجام‌شده حول طرح ساماندهی کارکنان دولت در صورت تصویب طرح تعدادی‌ از نیروها به‌عنوان مشاغل کارگری مشمول قانون کار می‌شوند و تعدادی دیگر نیز به‌شکل رسمی استخدام می‌شوند.

وی با بیان این‌که در این میان تعدادی از نیروها آزمون دادند اما تکلیف آن‌ها روشن نشده، افزود: با اجرای این طرح افرادی که آزمون داده‌اند همچنین افرادی که آزمون ندادند تعیین تکلیف می‌شوند اما تعدادی به‌عنوان مشاغل کارگری مشمول قانون کار می‌شوند و تعدادی مشمول تبدیل وضعیت رسمی خواهند شد.

دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به این‌که موضوع بعدی که در این طرح بررسی می‌شود منابع تبدیل کارکنان‌ است، عنوان داشت: طبق بررسی‌ها و ملاحظاتی که در کمیته کارشناسی انجام شد با تبدیل وضعیت کارکنان دولت مبالغی که در اختیار پیمانکاران بود آزاد می‌شود.

نماینده مردم شهرستان‌های فومن و شفت تصریح کرد: با این اقدام مبلغی برای دولت باقی می‌ماند و بخشی دیگر در جهت افزایش حقوق کارکنان به آنان پرداخت می‌شود بنابراین اجرای طرح ساماندهی کارکنان دولت تأثیر مناسبی در حقوق و مزایای کارکنان می‌گذارد.

10 نظر
  1. علی

    شما فقط نماینده کارکنان دولتی پس بقیه نیروها چی تبعیض فساد تاکجا تاکی

  2. علی

    به فکر بقیه نیروها هم باشید اگه وقت کردید

  3. علیرضا

    خدا خیرتان بده که پیگیری میکنید

  4. رضا

    مدرک فوق لیسانس مکانیک و 20 سال سابقه هنوز پیمانکاری هستم جلب اینکه هر تبصره یا قانونی می آید به من نمی خورد کلا بی خیال رسمی شدیم

  5. هستی

    خداخیرتون بده .همسرم پنج سال هست که پیمانی تاسیسات بانک ملت هست امسال تازه حقوقش شده دومیلیون .به هرکسی که می گوییم می خنده‌.پول قلمبه توجیب پیمانکاران اصلی میره.بعد مانندصدقه مقدارناچیزبه کارگر زیر گروه خود میدهند.انشاءالله حق به حق دار چه به کارگران عزیز وچه کارمندان برسه

  6. علیرضا

    بسم الله الرحمن الرحیم.با عرض سلام و ادب خدمت شما عزیزان خبرگزاری شهر خبر. اینجانبان برادر شهدا در شرکت جهاد نصر کرمانشاه از شما عاجزانه تقاضا داریم بصورت محرمانه و عاجل پیگیری بفرمائید، که چرا باید قانون تبدیل وضعیت برادر شهدا که در سراسر کشور اجرا شده است در این مجموعه انجام نشود و ما برخی برادر شهدا که نه جزء نیروی بازخرید بودیم و هم مدارک تحصیلی بالاتر از دیپلم داریم از حق قانونی و شرعی خود محروم بمانیم آن هم تعمدا توسط مدیریت شرکت، شرکت جهاد نصر کرمانشاه که نیروی رسمی دارد و افرادی در شرکت جهاد نصر کرمانشاه رسمی هستند از ما برادر شهدا که شرایط تبدیل وضعیت داریم بسیار بیشترند و 16 درصد شرکت دولتی و متعلق به تلاشگران جهاد کشاورزی است، ما از شما تقاضا داریم نگذارید حق ما خانواده شهدا شرکت جهاد نصر کرمانشاه پایمال شود. ومن الله التوفیق،علیرضا

  7. علی

    نیازی نیست اینقدر دست به ولخرجی بزنید شماهااااا بخورید و بیاشامید تا شکم هاتون از این گنده تر شه😏😔😔

  8. معلم ناامید و سرخورده

    ما هم که استخدام پیمانی با (آزمون،مصاحبه،گزینش، معاینات پزشکی، سوء پیشینه، تحقیقات محلی، گذراندن یکسال دوره و…..الی ۱۵ خوان رستم)وارد آموزش و پرورش شدیم حقوقمون ۴ میلیون هست اونم با مدرک فوق لیسانس و دکتری 😔😔😔

  9. امید

    دروغ دروغ دروغ
    فقط عمر ما بود که حروم شدتو این مملکت . جوونی مون رفت فقط قسط و درد و مرض برامون موند .

  10. مهران

    همش حرف پس عمل کی

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.