به موها بعد از۴۰ سالگی اینگونه برسید

بعد از ۴۰ سالگی، مراقبت از موها کار آسان و ساده‌ای نیست. با گذشت سال‌ها، موها نیز پیر می‌شوند. درحقیقت، هورمون‌ها، داروها، استرس، رژیم غذایی، شیوه زندگی و بسیاری از عوامل دیگر مزید بر علت می‌شوند تا موها به مرور زمان شادابی و طراوت خود را از دست ‌بدهند.

به گزارش تازه‌نیوز، اگرچه نمی‌توان از قوانین طبیعت سرپیچی کرد و روند پیری را از بین برد، اما مراقبت بهتر از موها پس از ۴۰ سالگی کاملاً امکان‌پذیر است.

در اینجا،‌ برای مراقبت بهتر از موها بعد از ۴۰ سالگی،‌ نکاتی را توضیح داده‌ایم. با ما همراه باشید.

از یک برس موی مناسب استفاده کنید

تا جایی که می‌توانید از برس‌های پلاستیکی دوری کنید چون این نوع برس‌ها آسیبی جدی به موها وارد می‌سازند! می‌توانید به‌جای برس‌های پلاستیکی از برس‌های چوبی استفاده کنید.

معجزه‌ شامپوی خشک

در سن ۴۰ سالگی و حتی بعد از آن، زمان آن فرا رسیده است که عادات جدیدی را برای مراقبت از موهای خویش برگزینید و شامپوی خشک را انتخاب نمایید. شستشوی مکرر موها، باعث خشکی آ‌ن‌ها می‌شود. به همین دلیل بسیاری از متخصصان پوست و مو توصیه می‌کنند که موهای خود را هر روز نشویید و درعوض این کار را یک روز در میان انجام دهید تا چربی طبیعی پوست سر حفظ شود.

با عجله موها را زیر دوش نشویید

هنگام استفاده از شامپوی معمولی خویش به موهایتان توجه بیشتری داشته باشید. همچنین، موهایتان را به‌طور منظم کوتاه کنید تا فیبر مو احیا شود و به ظاهرتان جذابیت بیشتری بدهد. وقتی صحبت از مراقبت از موها می‌شود، سه ماده زیر را در اولویت قرار دهید: کراتین هیدرولیز شده (برای استحکام مو)، روغن زیتون مرطوب‌کننده و کره شی‌باتر.

شی‌باتر مزایای بسیاری برای موها دارد که از میان آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

آبرسانی موها
ترمیم موهای آسیب‌دیده
کاهش التهابات پوست سر
کاهش وز مو
حفاظت از موهای رنگ شده

مدل‌ موهای جدید را انتخاب کنید

بعد از۴۰ سالگی، مدل موهای صاف توصیه نمی‌شود. برای سبکی بدیع‌تر، می‌توانید موهایتان را فر کنید. البته پیشنهاد ما به شما این است که به فِرهای روان و قابل لمس فکر کنید چون حالتی زیبا و جوان به چهره‌تان می‌بخشد.

تغذیه‌ای سالم و متعادل داشته باشید

موهای وز، خشک، شکننده یا شکسته گاهی می‌تواند نتیجه تغذیه ناسالم باشد. بنابراین غذاهای غنی از پروتئین، ویتامین‌ها و اسیدهای چرب ضروری را در برنامه غذایی خود بگنجانید و هرگز فراموش نکنید که با رعایت نکات فوق، موهایتان برای همیشه قدردان شما خواهند بود!

منبع: سلامت

بیشتر بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.