موتورولا از سامسونگ سبقت گرفت!

بر اساس اطلاعاتی که به تازگی افشا شده، موتورولا با سبقت از سامسونگ اولین شرکت تلفن همراه خواهد بود که از دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی استفاده می‌کند.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از باشگاه خبرنگاران، یک افشای اطلاعات جدید نشان می‌دهد که موتورولا اولین شرکتی خواهد بود که از سنسور دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی ISOCELL HP۱ در یک گوشی هوشمند استفاده خواهد کرد. گوشی که قرار است در نیمه اول سال آینده در بازار عرضه شود.

این اطلاعات که توسط یک وبلاگ‌نویس به نام Ace Universe از طریق توییتر منتشر شد، نشان می‌دهد که یکی از گوشی‌های شیائومی نیز دارای این حسگر جدید است که سامسونگ آن را در سپتامبر گذشته معرفی کرد. این گوشی در نیمه دوم سال ۲۰۲۲ معرفی خواهد شد. علاوه بر این افشای این اطلاعات نشان می‌دهد که سامسونگ تا سال ۲۰۲۳ از این حسگر فوق العاده در دوربین گوشی‌های هوشمند خود استفاده نخواهد کرد.

این سنسور جدید با دقت ۲۰۰ مگاپیکسل، در بازار گوشی‌های هوشمند در نوع خود اولین نمونه است. این سنسور از طریق پیکسل‌های ۰.۶۴ میکرومتری، رزولوشن بالایی را ارائه می‌کند. با توجه به اندازه کوچک آن که برای گوشی‌های هوشمند مناسب است، این سنسور کیفیت تصویربرداری بالایی ر برای دستگاه‌های تلفن همراه به ارمغان می‌آورد.

سامسونگ در توسعه سنسور تصویربرداری جدید خود از فناوری منحصر به‌ فردی به نام سلول آفتاب‌پرست استفاده کرده است که با ادغام ۱۶ پیکسل با یکدیگر، دقت فوق‌العاده‌ای را هنگام عکاسی در محیط‌های کم نور و بدون نور فراهم می‌کند. ویژگی این سنسور امکان جذب میزان بالایی از نور را فراهم می‌کند.

در مورد فیلمبرداری نیز باید گفت که این سنسور جدید امکان فیلمبرداری با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه را با بیشترین جزئیات در میدان دید فراهم می‌کند. این سنسور ۴ پیکسل مجاور را ادغام می‌کند تا وضوح را را بدون نیاز به برش به ۵۰ مگاپیکسل کاهش دهد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.