شوخی وزیر اقتصاد با ایران خودرو و سایپا!

شوخی وزیر اقتصاد با ایران خودرو و سایپا نشان می‌دهد که یا از میزان سهام دولت در این خودروسازی‌ها بی‌خبر است، یا پای موضوع دیگری در میان است!

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از تحریریه، سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در درخواستی رسمی از دولت خواستار فروش ۴ درصد سهام ایران‌خودرو و سایپا، دو غول خودروسازی ایران شده که در تضاد با مسائل مهم صنعت خودروسازی کشور است. او همچنین فروش ۲ درصد سهام کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، ۳٫۷۵ درصد سهام صنایع پتروشیمی خلیج فارس، ۴٫۷۷ درصد سهام مخابرات ایران، ۴ درصد فولاد مبارکه اصفهان و ۴ درصد سهام شرکت ملی صنایع مس ایران را نیز از دولت درخواست کرده است.

اگر واقعا ۴ درصد از سهام ایران‌خودرو و سایپا به دولت تعلق دارد، با چه سازوکاری مدیران این دو خودروساز کشور را دولت انتخاب می‌کند؟ آیا هدف وزیر اقتصاد از فروش سهام شرکت‌های مطرح‌شده، کاهش تصدی‌گری دولت و کمک به رفع کسری بودجه است و یا پای عنصر دیگری در میان است؟

وزارت اقتصاد می‌بایست برای شفاف‌سازی مدیریت بنگاه‌های اقتصادی دست به کار شده و از شرکت‌های بزرگ کشور مانند خودروسازان ابهام‌زدایی کند، زیرا در وضعیت کنونی شاهد پدیده دوزیستی هستیم که نه کارآمدی دارد و نه مسئولیت عواقب تصمیم‌های خود را می‌پذیرد. با مدیریت اعمال‌شده در سال‌های اخیر و سیاست قیمتگذاری محصولات ایران‌خودرو و سایپا، زیان انباشته این دو شرکت به مرز ۸۵هزار میلیارد تومان رسیده است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.