هواشناسی ایران دوشنبه ۸ آذر/ تداوم آلودگی هوا در چهار شهر

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ضمن اشاره به وقوع رگبار و رعد و برق در برخی استان‌های جنوب کشوراز تداوم آلودگی هوا در چهار کلانشهر طی امروز (۸ آذرماه) هشدار داد.

به گزارش تازه نیوز، صادق ضیاییان در مورد آخرین وضعیت هواشناسی کشور گفت: امروز (۸ آذرماه) در جنوب کرمان، هرمزگان، جزایر واقع در تنگه هرمز، جنوب شرق فارس، برخی نقاط در خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان رگبار و رعد وبرق و گاهی وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

وی در ادامه گفت: سه شنبه (۹ آذرماه) در جزایر واقع در تنگه هرمز، برخی نقاط کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان ابرناکی و رگبارو رعد و برق رخ می‌دهد. در سایر مناطق کشور جوی آرام و پایدار انتظار می‌رود.

ضیاییان با اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور اظهارکرد: چهارشنبه (۱۰ آذرماه) به‌تدریج با ورود سامانه بارشی به شمال غرب کشور در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و شمال کردستان وزش باد شدید و بارش باران پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: پنجشنبه (۱۱ آذرماه) گستره فعالیت سامانه، کل نوار غربی کشور، دامنه‌های جنوبی البرز همچنین شمال بوشهر، غرب اصفهان و قم را فرا خواهد گرفت همچنین در این روز با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر بارش در سواحل دریای خزر و استان خراسان شمالی نیز آغاز می‌شود.

به گفته ضیاییان جمعه (۱۲ آذرماه) در سواحل شمالی، دامنه‌های زاگرس واقع در غرب و جنوب غرب، دامنه‌های جنوبی البرز، در برخی مناطق مرکز، شرق و شمال شرق کشور بارش و وزش باد شدید رخ می‌دهد. بارش در ارتفاعات و مناطق سردسیر بصورت برف خواهد بود.

وی افزود: شنبه (۱۳ آذرماه) در شرق و شمال شرق کشور بارش پراکنده و وزش باد پیش‌بینی و به‌تدریج این سامانه از شرق کشور خارج می شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در ادامه گفت: طی دو روز آینده تنگه هرمز و غرب دریای عمان مواج و متلاطم خواهد بود و در شهرهای صنعتی و پرجمعیت تهران، کرج، اصفهان و اراک افزایش غلظت آلاینده های جوی و کاهش کیفیت هوا انتظار می‌رود.

وی اضافه کرد: در روزهای سه شنبه و چهارشنبه (۹ و ۱۰ آذرماه) در شمال غرب و سواحل شمالی وزش باد جنوبی و افزایش نسبی دما حدود ۵ تا ۷ درجه سانتیگراد و پنجشنبه و جمعه (۱۱ و ۱۲ آذرماه) کاهش نسبی دما در حدود ۷ تا ۹ درجه سانتیگراد در این مناطق رخ می دهد همچنین طی پنجشنبه و جمعه دریای خزر مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۹ آذر ‌ماه) صاف و غبارآلود با حداقل دمای ۷ و حداکثر دمای ۱۷ درجه سانتیگراد و طی ‌چهارشنبه (۱۰ آذرماه) قسمتی ابری تا نیمه‌ابری و غبارآلود با حداقل دمای ۸ و حداکثر دمای ۱۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۸ و ۹ آذرماه) اهواز با دمای ۲۷ و ۲۸ درجه سانتیگراد و بندرعباس با دمای ۲۷ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و ارومیه با دمای ۱۴ و ۱۶ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.