۱۰نفر اول لیست میلیاردهای جهان را بشناسید!

امسال سالی متفاوت از هر سال دیگر بوده است و البته منظورمان شیوه ویروس کرونا نیست. بلکه بالا رفتن ثروت میلیاردرهای جهان و افزایش تعداد آن‌ها است.

به گزارش تازه‌نیوز مجله فوربس نوشت، تعداد میلیاردرها در سی و پنجمین فهرست سالانه مجله فوربس از ثروتمندترین افراد جهان به عدد بی سابقه ۲۷۵۵ نفر رسیده است که ۶۶۰ نفر بیش از سال گذشته است. روی هم رفته ثروت میلیاردرهای جهان بیش از ۱۳.۱ تریلیون دلار تخمین زده می شود که بیش از ۵ تریلیون دلار بیش از ۸ تریلیون دلار سال گذشته است. در این فهرست نام ۴۹۳ میلیاردر جدید دیده می شود که ۲۱۰ نفر آن ها از چین و هنگ کنگ و ۹۸ نفر نیز از ایالات متحده هستند. ثروتمندترین میلیاردر تازه وارد به فهرست میلیاردرهای فوربس، میریام ادلسون اهل نوادا با ۳۸.۲ میلیارد دلار ثروت است که امپراطوری کازینویی شوهرش شلدون ادلسون را به ارث برد، بعد از آن که شوهر در ماه ژانویه درگذشت.

با این وجود، جف بیزوس برای چهارمین سال متوالی همچنان ثروتمندترین مرد جهان است. ثروت او در سال ۲۰۲۱ به ۱۷۷ میلیارد دلار رسیده که ۶۴ میلیارد دلار بیش از ثروت او در سال گذشته بوده و عامل اصلی آن افزایش ارزش سهام آمازون عنوان شده است. ایلان ماسک با ۱۵۱ میلیارد دلار ثروت توانسته خود را به جایگاه دوم برساند در حالی که ثروت او بیشترین افزایش را داشته و نسبت به سال قبل ۱۲۶.۴ میلیارد دلار بیشتر شده است. جالب اینکه ایلان ماسک سال گذشته با تنها ۲۴.۶ میلیارد دلار ثروت در رتبه ۳۱ فهرست میلیاردرهای مجله فوربس قرار داشت. عامل اصلی افزایش سرسام آور ثروت ایلان ماسک افزایش ۷۰۵ درصدی ارزش سهام کمپانی تسلا بوده است. برنارد آرنو مالک غول کالاهای لاکچری فرانوس نیز رتبه سوم خود را حفظ کرده اما ثروت او تقریباً دو برابر شده در حالی که ثروت او در سال گذشته ۷۶ میلیارد دلار تخمین زده می شد.

عامل اصلی افزایش تقریباً دو برابری این کارآفرین فرانسوی، افزایش ۸۶ درصدی ارزش سهام کمپانی LVMH عنوان شده که مالک برندهای معروفی مانند لویی ویتون و کریستین دیور و همچنین خط تولید لوازم بهداشتی سفورا است. ۱۰ نفر اول فهرست میلیاردرهای مجله فوربس بیش از ۱.۱۵ تریلیون دلار ثروت دارند که افزایشی قابل توجه نسبت به رقم ۶۸۶ میلیارد دلاری سال گذشته داشته است. همچنین میلیاردرهای اروپایی روی هم رفته ۱ تریلیون دلار ثروتمندتر از سال گذشته شده اند. بیل گیتس با ۱۲۴ میلیارد دلار ثروت در رتبه چهارم مجله فوربس قرار دارد و بعد از او نوبت به مارک زاکربرگ بنیانگذار فیسبوک می رسد که با ۹۷ میلیارد دلار ثروت در رتبه پنجم ثروتمندترین میلیاردرهای مجله فوربس ایستاده است.

او ۴۲.۳ میلیارد دلار بیش از سال گذشته ثروت دارد که دلیل اصلی آن افزایش ۸۰ درصدی ارزش سهام فیسبوک بوده است. وارن بافت با ۹۶ میلیارد دلار در ربته ششم قرار داشته و این اولین بار از سال ۱۹۹۳ است که نام او در میان ۵ نفر ابتدایی این فهرست دیده نمی شود، در حالی که ثروت او نسبت به سال قبل ۲۸.۵ میلیارد دلار افزایش داشته است. لری الیسون با ۹۳ میلیارد و لری پیج با ۹۱.۵ میلیارد دلار در رتبه های هفتم و هشتم فهرست فوربس قرار دارند. سرگئی برین با ۸۹ میلیارد دلار در رتبه نهم ثروتمندترین میلیاردرهای جهان قرار داشته و موکش آمبانی نیز با ۸۴.۵ میلیارد دلار در رتبه دهم قرار گرفته که او را به ثروتمندترین آسیایی جهان تبدیل می کند.

ثروتمندترین زن امسال در فهرست میلیاردرهای فوربس، فرانسوا بتنکورت مایرز اهل فرانسه است. ایالات متحده بیش از هر کشور دیگری میلیاردر دارد که تعداد آن ها ۷۲۴ نفر است و ۱۱۰ نفر افزایش نسبت به سال قبل را نشان می دهد. چین در حال کم کردن فاصله خود است و ۶۹۸ میلیاردر در این فهرست دارد که ۷۱ نفر آن ها از هنگ کنگ و یک نفر هم از ماکائو است.

بیشتر بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.