آزمون مجدد برای کدام داوطلبان کنکور ۱۴۰۰ برگزار می‌شود؟

آزمون مجدد کنکور ۱۴۰۰ برای تعداد ۸۵۴ داوطلب شبهه‌دار روز جمعه ۱۲ آذر برگزار می‌شود، این آزمون بر مبنای رای هیات بدوی رسیدگی به تخلفات آزمون‌های سراسری برگزار خواهد شد.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از مهر، مجوز ورود به حوزه برگزاری آزمون مجدد سراسری روز جمعه ۱۲ آذرماه ۱۴۰۰ در سایت سازمان سنجش آموزش کشور فعال شده است و داوطلبانی که برای آنها بر اساس نظر هیات بدوی رسیدگی به تخلفات آزمون‌های سراسری رای برگزاری مجدد آزمون صادر شده، می‌توانند با درج شماره پرونده مجوز لازم را دریافت کنند.

پیش از این دکتر ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در خصوص رسیدگی به وضعیت داوطلبانی که بعد از آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ به آنها اعلام شده است آزمون آنها «شبهه» دارد و پاسخنامه آنها مجدد بررسی شده، گفته بود این موضوع بر اساس قانون رسیدگی به تخلفات آزمون‌های سراسری رسیدگی شده است.

وی اضافه کرده بود بررسی‌های صورت گرفته نشان داده که «شبهه» برای برخی از داوطلبان محرز شده است و از این رو هیات بدوی رسیدگی به تخلفات آزمون‌ها، رای به برگزاری آزمون مجدد داده است. ضمن اینکه هیات بدوی زیر نظر سازمان سنجش آموزش کشور نیست.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور به این موضوع اشاره کرده بود برای تعیین مصادیق شبهه در آزمون، به غیر از موارد کنترلی حوزه‌ای، سازمان سنجش و هیات‌های بدوی از گزارش‌های رسمی نهادهای اطلاعاتی و امنیتی، بررسی‌های فنی، مشابهت‌های پاسخنامه، مقایسه با سوابق قبلی داوطلب چه در کنکور و چه در آموزش متوسطه استفاده می‌شود.

وی اضافه کرده بود: هیات بدوی بر اساس این قانون اگر به نتیجه برسد که آزمون فردی «شبهه» دارد رای به آزمون مجدد در یک یا چند درس می‌دهد. اکنون هیات بدوی برای ۸۵۴ نفر این رای را صادر کرده است و سازمان سنجش آموزش کشور موظف است این رای را اجرا کند. این دسته از افراد بر اساس زمان بندی که برای آنها اعلام شده است امتحان می‌دهند. لزوماً هم مهم نیست که همان درصدی که پیش از این در کنکور زده است دوباره بزند بلکه یک درصد معقولی که هیات بدوی تعیین می‌کند را کسب کند و شبهه برطرف شود، رای به ادامه تحصیل فرد داده می‌شود.

کنکور سراسری سال ۱۴۰۰ با برگزاری آزمون عمومی و اختصاصی هر یک از گروه‌های آزمایشی کنکور سراسری سال ۱۴۰۰ در تاریخ ۹ تا ۱۲ تیرماه ۱۴۰۰ در ۴۱۴ شهرستان و بخش مختلف کشور و ۳ هزار و ۵۲۲ حوزه امتحانی و ۱۱ کشور خارجی با رقابت یک میلیون و ۱۱۱ هزار و ۸۱۸ نفر داوطلب برگزار شد.

تعداد ۶۶۲ هزار و ۱۱۴ داوطلب زن و تعداد ۴۴۹ هزار و ۷۰۴ داوطلب مرد در این آزمون ثبت نام کرده‌اند که برای در مجموع تعداد یک میلیون و ۳۶۷ هزار و ۹۳۱ کارت کنکور صادر شد. از میان یک میلیون و ۳۶۹ هزار نفر، تعداد ۱ میلیون و ۱۸۴ هزار و ۱۳۰ نفر داوطلب حاضر در جلسه آزمون بودند و تعداد مجازین به انتخاب رشته ۱ میلیون و ۸۲ هزار و ۹۰۰ نفر است.

نتایج اولیه در ۱۰ مردادماه اعلام شد و انتخاب رشته داوطلبان از ۱۴ مرداد ماه آغاز شد و در نهایت با توجه به تمدیدهای صورت گرفته تعداد ۵۲۳ هزار و ۶۷۱ نفر نسبت به انتخاب رشته‌های با آزمون سال ۱۴۰۰ اقدام کردند و در نهایت حدود ۴۵۵ هزار نفر قبول شدند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.