کدام انیمیشن گیشه‌های فروش آمریکا را فتح کرد؟

انیمیشن «افسون» با ۴۰ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار فروش در مدت تنها ۵ روز از اکران، پرفروش‌ترین فیلم این آخر هفته در گیشه آمریکای شمالی شد.

به گزارش تازه‌نیوز، در غیاب فیلم موردانتظاری چون تاپ گان: ماوریک، امسال گیشه روز شکرگزاری در آمریکای شمالی نسبت به سالهای گذشته کم فروغ‌تر بود و طی ۵ روز در مجموع حدود ۱۴۱ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار درآمد داشت که در مقایسه با بازه زمانی مشابه در سال ۲۰۱۹، افتی ۴۶ درصدی را تجربه کرده است.

انیمیشن افسون که ۵۲ درصد از فروش ۴۰ میلیون و ۳۰۰ هزار دلاری ۵ روزه خود را مدیون مخاطبان لاتین و اسپانیایی‌تبار است، پرفروش‌ترین فیلم این آخر هفته شد و همراه با فیلم شکارچیان روح: افترلایف که در دومین هفته اکران ۳۵ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار فروخت، به یکی از دو انتخاب اصلی خانواده‌ها تبدیل شد. با این حساب انیمیشن افسون کار خود در گیشه جهانی را با ۷۰ میلیون دلار فروش آغاز کرد.

به نقل از ایرنا، براساس آمار منتشر شده توسط شرکت تحلیل داده اینتلیجنس/ EntTelligence، در عرض ۵ روز از اکران، ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در سینماها به تماشای انیمیشن افسون نشستند و این فیلم در سه روز اول اکران ۲۷ میلیون دلار فروش کرد. براساس آمار، ۵۱ درصد فروش افسون مربوط به خانواده و ۶۲ درصد آن مربوط به تماشاچیان زن است. انیمیشن افسون که  ۲۴ نوامبر ۲۰۲۱ (۳ آذر ۱۴۰۰) روی پرده سینماها رفت، درباره دختری به نام میرابل است که به عنوان تنها عضو خانواده خود از قدرت جادویی محروم بوده اما پس از وقوع یک اتفاق غیرمنتظره نقش منجی را برعهده می‌گیرد.

در این بین با وجود انتشار اخبار نگران کننده درباره شیوع سویه جدید ویروس کرونا، تماشاچیان بزرگسال سرانجام با سینماها آشتی کردند و به تماشای فیلم خاندان گوچی نشستند. استقبال از این فیلم به حدی بود که بهترین فروش افتتاحیه برای یک فیلم درام را در دو سال گذشته رقم زد. این درام جنایی و زندگینامه‌ای در سه روز اول اکران ۱۴ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار و در ۵ روز اول در مجموع ۲۱ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار فروش کرد. آخرین بار که یک فیلم درام بهترین فروش افتتاحیه خود را تجربه کرد مربوط به فیلم زنان کوچک در کریسمس سال ۲۰۱۹ است که در سه روز و پنج روز اول به ترتیب ۱۶ میلیون و ۷۰۰ دلار و ۲۹ میلیون و ۲۰۰ دلار فروش کرده بود.

فیلم خاندان گوچی به کارگردانی ریدلی اسکات و بازی آدام درایور، آل پاچینو و جرد لتو، با اقتباس از کتاب خاندان گوچی: داستانی شورانگیز از قتل، دیوانگی، فریبندگی و طمع به قلم سارا گی فوردن ساخته شده و داستان قتل مانوریزیو گوچی، رئیس خانه مد گوچی، توسط همسر سابقش پاتریسیا رجیانی را روایت می‌‌کند.

بیشتر بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.