برای زیبایی پوست‌تان مکمل‌های غذایی کلاژن مصرف کنید

مکمل‌های کلاژن برای حفظ استحکام پوست صورت گزینه مناسبی محسوب می‌شوند. حتی به کسانی که درصدد داشتن صورتی فربه و چاق هستند نیز معمولاً توصیه می‌شود که این قسم از مکمل‌ها را در برنامه غذایی خود بگنجانند.

به گزارش تازه‌نیوز، کلاژن، به‌طور طبیعی در بدن ما سنتز و ترکیب می‌شود و برای عملکرد صحیح بدن ما ضروری است، اما متاسفانه با افزایش سن کاهش می‌یابد و این کاهش دقیقاً با عبور از دهه دوم زندگی آغاز و کاملاً محسوس می‌شود. درحقیقت فیبروبلاست، سلولی که کلاژن ترشح می‌کند، با افزایش سن ضعیف و به تعبیری تنبل می‌شود و کارایی واقعی خود را از دست می‌دهد. برای غلبه بر این وضعیت، بسیاری از افراد به  کلاژن‌درمانی متوسل می‌شوند، به این معنا که شروع به مصرف مکمل‌های غذایی می‌کنند. این مکمل‌ها یا به شکل پودر محلول در آب هستند، یا به شکل آمپول‌هایی برای نوشیدن و یا به شکل کپسول که مانند ویتامین‌ها بلعیده می‌شوند.

مزایای درمان با مکمل‌های غذایی حاوی کلاژن چیست؟

فواید مصرف مکمل‌های غذایی کلاژن بسیار زیاد است. کلاژن خاصیت ارتجاعی پوست را تضمین می‌کند، رطوبت پوست را حفظ می‌کند، سلولیت را کاهش می‌دهد، از بروز کشش در سطح پوست جلوگیری می‌کند و اگر احیاناً کشیدگی در سطح پوست شکل بگیرید، به بهبودی آن کمک می‌کند. یکی دیگر از مزایای مهم کلاژن این است که به کاهش درد مفاصل و اطمینان از انعطاف‌پذیری مفصل کمک می‌کند. جالب است بدانید که حتی برخی از مارک‌ها، کلاژن را با سایر مواد فعال ضدپیری و آنتی‌اکسیدان‌های مفید ترکیب می‌کنند تا اثربخشی بیشتری داشته‌ باشند. از میان این مواد فعال می‌توان به اسید هیالورونیک، روی، ویتامینC و… اشاره کرد.

کلاژن گاوی یا دریایی؟

در حالی که ۲۸ نوع کلاژن مختلف وجود دارد، آن‌هایی که بیشتر در مکمل‌های غذایی استفاده می‌شوند، دریایی یا گاوی هستند. استخوان‌ها، غضروف‌ها، تاندون‌های گاو و نیز جلبک‌ها همه منابع عالی کلاژن هستند که در فرمول اولیه بسیاری از مکمل‌های غذایی حاوی کلاژن به کار می‌روند.  فقط پیشنهاد ما به شما این است که قبل از انتخاب مکمل‌ مورد نظر خود، مراقب باشید که ترکیبات آن را بررسی کنید، به خصوص اگر گیاهخوار هستید.

منبع: سلامت

بیشتر بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.